کد خبر: ۲۸۱۷۲
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۰
به دلیل زیرسوال بردن استراتژی کوید صفر؛

توئیتر چینی یک حساب کاربری ناقض قوانین را مسدود کرد

جیمز لیانگ یکی از کارآفرینان بزرگ چین که استراتژی «کووید صفر» دولت این کشور را زیر سوال برده بود، از پست محتوا در ویبو منع شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، شبکه اجتماعی مذکور لیانگ( یکی از بنیانگذاران وب سایت Trip.com ) را به نقض قوانین اش متهم کرده است.

ویبو که پلتفرمی مشابه توئیتر است دقیقاً به قانون نقض شده اشاره نکرده و هنوز مشخص نیست ممنوعیت لیانگ از چه زمان آغاز شده است. البته روز گذشته کاربران آنلاین متوجه تغییراتی در حساب کاربری لیانگ با ۸۱۷ هزار فالوئر شدند.

وی یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی بزرگترین پلتفرم سفر در چین است. اکنون در حساب کاربری ویبو وی بیانیه ای دیده می شود مبنی برآنکه کاربر به دلیل نقض قوانین و مقررات مرتبط مسدود شده است.

هفته گذشته لینگ متنی در حساب کاربری وی چت یک موسسه به نام Center for China منتشر و در آن به این موضوع پرداخته بود که سیاست های محتاطانه جلوگیری ازا نتشار اپیدمی ممکن است به اقتصاد و زندگی مردم آسیب برساند. این پست بعدا حذف شد.

مقامات چین نسبت به سیاست های کوویدصفر حساسیت زیادی دارند و اقدامات سختگیرانه تری برای کنترل شیوع این ویروس اتخاذ کرده اند. همچنین آنها تهدید کرده اند اقداماتی علیه مخالفان این روش نیز اتخاذ می کنند.

چین ادعا می کند مجبور به اتخاذ استراتژی کوویدصفر است زیرا کاهش محدودیت ها به تعداد زیاد مرگ و میر و فشار زیادبر سیستم پزشکی منجر می شود.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی