کد خبر: ۲۸۲۵۹
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

بررسی وضعیت اتریوم| چه عواملی بر افت قیمت تاثیر دارد

کاهش استفاده از DeFi و سهام ضعیف بر قیمت اتریوم تأثیر می گذارد.

به گزارش «نبض فناوری»،  کاهش استفاده از DeFi و سهام ضعیف، قیمت اتریوم را زیر 2000 دلار نگه می‌دارد. اتریوم بعد از بیت کوین دومین ارز دیجیتال بزرگ است. مانند سایر ارزهای دیجیتال، اتریوم از بیت کوین در صعود و سقوط پیروی می کند.

قیمت اتریوم در 7 هفته گذشته در حال کاهش بوده است. در آخرین هفته مارس تا 3580 دلار فروخته شد در حالی که قیمت آن تقریباً 100 درصد کاهش یافت و اوایل امروز به کمترین قیمت 1712 دلاری در 6 ماه گذشته رسید. طبق داده های Coinglass، کاهش 8.6 درصدی قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته برای جمع آوری 543.45 میلیون دلار در قراردادهای آتی کافی بود.

سقوط قیمت سهام فناوری بر قیمت اتریوم فشار می آورد. رکود 2.5 درصدی شاخص نزدک در 24 می باعث کاهش قیمت اتریوم شد. علاوه بر این، بازار کریپتوهای مبتنی بر فناوری بالا تحت فشار 40 درصدی سقوط پلتفرم رسانه اجتماعی اسنپ (SNAP) قرار گرفت. عوامل دیگری مانند شرایط پس از کووید، افزایش فقر در سراسر جهان، محدودیت‌های زنجیره تامین، و اختلال در کار از رشد اتریوم جلوگیری کرده‌اند. ارزش سهام متا پلتفرم ها (FB) نیز 10 درصد کاهش یافت و رشد اتریوم را محدود کرد.

جنگ روسیه در اوکراین تأثیر منفی زیادی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته است. در 20 می، نسخه به روز شده پیشنهاد قانون ماینینگ روسیه، بار سرمایه گذاران را که بر قیمت اتریوم فشار می آورد، افزایش داد. این سند اکنون ثبت یک اپراتور استخراج کریپتو و بخشودگی مالیاتی یک ساله را مستثنی می کند. این بیشتر بر قیمت تمام ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم تأثیر می گذارد. بلاتکلیفی ناشی از جنگ و آسیب به اموال همراه با اختلال در فعالیت های روزمره دلیل کاهش بازارها در سراسر جهان است.

بسیاری از DAppها در این هفته با کاهش تعداد کاربران فعال خود مواجه شدند. فعال ترین برنامه غیرمتمرکز شبکه با نام Uniswap V3 که ارزش کل قراردادهای هوشمند DApps را در حدود 24.87 میلیارد دلار دارد، با کاهش 18.36 درصدی کاربران فعال خود مواجه شد. در حالی که Curve شماره دو DApp بود، این هفته 41.76 درصد از کاربران خود را از دست داد.

اتریوم پس از آزمایش مقاومت 1750 دلاری در 26 می، 2 درصد افزایش یافته است، اما روند داده های زنجیره ای نشان می دهد که رشد کاربران به سمت رفتار نزولی کاهش یافته است. اما همانطور که می گوییم اتریوم مانند سایر بازارهای رمزنگاری بسیار غیرقابل پیش بینی است، همیشه فرصتی برای رشد فوق العاده وجود دارد.

شانس رشد در آینده نزدیک بسیار کم به نظر می رسد، اما در دراز مدت، امیدواری زیادی وجود دارد زیرا اتریوم در حال برنامه ریزی برای انتقال از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) است.

برچسب ها: اتریوم DeFi رمزارز
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی