کد خبر: ۲۸۲۶۵
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

فناوری شبیه‌سازی و انیمیشن با اطلاعات و ارتباطات پیوند خورد و 5 محصول فناورانه تولید شد

شبیه‌سازی و انیمیشن ابزاری است که می‌تواند به بازسازی فضایی واقعی اما با کارکردی آموزشی و خدماتی کمک کند و مخاطبان را به شکلی مجازی در فضای واقعی شبیه‌سازی کند.

به گزارش «نبض فناوری»، فناوری‌های نرم نقش موثری در توسعه علوم و دیگر عرصه‌های فناورانه دارند و می‌توانند به کاربردی‌تر شدن آموزش ها و خدمات منجر شوند. در همین راستا هم فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با کمک شبیه‌سازی و انیمیشن توانسته‌اند به 5 محصول فناورانه دسترسی یابند و توسعه این حوزه را رقم بزنند.

محصولاتی چون «سامانه ستیا (نمایش سه بعدی)»، «سیستم ضبط سه بعدی حرکات صورت»، «قالب های تولید انیمیشن،» «انیمیشن سریالی Woof meow» و «انیمیشن سینمایی لوپتو» که حاصل پیوند فناوری شبیه‌سازی و انیمیشن با اطلاعات و ارتباطات هستند و گامی موثر در توسعه بازار این دو عرصه محسوب می‌شوند.

این تولیدات با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به تولید رسیده‌اند و از حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رسیدن به بازار بهره‌ برده‌اند. فناورانی از کرمان، تهران، قم و فارس به تولید این محصولات همت گمارده‌ و به بازیگران این حوزه بدل شده‌اند.

صنایع خلاق واز جمله صنعت انیمیشن و شبیه سازی یکی از پرکاربردترین فناوری‌هایی است که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و هر روز بر تعداد علاقه‌مندان و فعالان این حوزه افزوده می شود. این فناوری در ایران نیز با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در مسیر توسعه یافتگی قرار دارد و توانسته به یکی از فناوری های کاربردی در توسعه دیگر علوم بدل شود.

البته صنعت انمیشین و شبیه سازی در ایران نیازمند حمایت‌های بیشتر و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقی است که بتوانند رونق این صنعت پرمخاطب و جهانی را در کشور رقم بزنند و فضایی برای فعالیت بیشتر و آسان‌تر برای علاقه‌مندان به این حوزه فراهم کنند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی