کد خبر: ۲۸۲۷۵
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۰

جزئیات مربوط به نمایشگر گوشی‌های سری پیکسل 7 گوگل اعلام شد

گوگل ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان این شرکت موسوم به Google I/O در اوایل ماه جاری، اسمارت‌فون‌های آینده خود با اسامی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو را به معرض نمایش گذاشت. تصاویر منتشر شده از پنل پشتی 2 هندست نشان می‌دهند که این گجت‌ها از ماژول دوربین با طراحی مشابه هندست‌های نسل قبلی بهره خواهند برد.

به گزارش «نبض فناوری»، چنان‌چه به گوشی‌های پیکسلی قابل عرضه طی فصل پاییز امسال علاقه‌مند هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که امروز گزارش جدیدی پیرامون سری پیکسل 7 منتشر شده و جزئیات مربوط به نمایشگر این 2 اسمارت‌فون با مخاطبان به اشتراک گذاشته شده است. در ابتدا مشخصات این نمایشگرها را مرور نموده و سپس به نحوه کشف این جزئیات اشاره خواهیم کرد.

بر این اساس گوگل پیکسل 7 مجهز به پنلی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتزی خواهد بود؛ در حالی‌که پیکسل 7 پرو از پنلی با رزولوشن 1440×3120 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد. این اعداد احتمالا برای کاربران آشنا به‌نظر می‌رسند؛ چرا که با پارامترهای نمایشگر در مدل‌های سال گذشته موسوم به پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو کاملا مطابقت دارند.

این اطلاعات از پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) استخراج شده‌اند. کاربران وبسایت 9to5Google با بررسی محتوای AOSP متوجه شدند که گوگل 2 درایور جدید نمایشگر را ایجاد نموده است. یکی از درایورها دارای برچسب C10 بوده و دیگری از لیبل P10 استفاده می‌کند. گوگل پیکسل 7 مجهز به اسم رمز Cheetah بوده و دلیل استفاده از حرف C نیز همین است؛ در حالی‌که پیکسل 7 پرو از اسم رمز Panther بهره گرفته و استفاده از حرف P نیز از همین موضوع ناشی می‌شود.

جزئیات مربوط به نمایشگر گوشی‌های سری پیکسل 7 گوگل اعلام شد

بعلاوه بررسی کدها نشان می‌دهد که اسمارت‌فون‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو در واقع از همان پنل‌های نمایشگر ساخت سامسونگ برای مدل‌های نسل قبلی استفاده خواهند کرد. این هندست‌ها به‌ترتیب از پنل‌هایی با شماره مدل‌های S6E3FC3 و S6E3HC3 بهره می‌گیرند. همچنین گوگل روی پشتیبانی از پنل با شناسه S6E3HC4 نیز کار کرده است. این شناسه احتمالا متعلق به ورژن نسل جدیدتر پنل گوگل پیکسل 6 پرو بوده و برای اسمارت‌فون پیکسل 7 پرو به‌کاز گرفته خواهد شد.

از آنجا که رزولوشن و نرخ نوسازی نمایشگر مشابه با مدل نسل قبلی است؛ بنابراین پیشرفت‌های احتمالی پنل جدید در حوزه‌هایی نظیر کیفیت، روشنایی، مصرف انرژی یا ترکیبی از این موارد قابل رویت خواهند بود. گوگل پیکسل 7 در مقایسه با پیکسل 6 کمی کوچک‌تر خواهد بود. بر این اساس اندازه پنل نمایشگر کاهش یافته و 1 میلی‌متر باریک‌تر و 2 میلی‌متر کوتاه‌تر شده است. از سوی دیگر اندازه گوگل پیکسل 7 پرو مشابه پیکسل 6 پرو بوده و این موضوع در مورد نمایشگر آن نیز صدق می‌کند.

جزئیات مربوط به نمایشگر گوشی‌های سری پیکسل 7 گوگل اعلام شد

نکته جالب توجه اینکه نمایشگر گوگل پیکسل 7 پرو به‌صورت ذاتی از رزولوشن 1080p برخوردار است. این موضوع به کاهش مصرف باتری در حالت Low Power Mode کمک خواهد کرد. در وهله نخست به‌نظر می‌رسید که طراحی نمایشگر 2 هندست مشابه یکدیگر است؛ در حالی‌که اکنون مشخص شده که مشخصات آن‌ها نیز با یکدیگر یکسان است. به‌نظر می‌رسد که پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو صرفا نوعی به‌روزرسانی تدریجی نسبت به مدل‌های نسل قبلی قلمداد شده و امکانات جدید چندانی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. با این‌حال تا موعد رونمایی از این هندست‌ها کماکان چند ماه زمان باقی مانده است. بنابراین در این فاصله، وضعیت می‌تواند دستخوش تغییر شود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی