کد خبر: ۲۸۲۷۸
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۵

آشنایی با پردرآمدترین مدیران فناوری

جیمی باتلر، فوق ستاره تیم میامی هیت در سال 2021 از بسکتبال 36 میلیون دلار درآمد داشت و مطمئناً پول زیادی برای پرداخت در یک سال به نظر می رسد. اما تیم کوک، مدیر عامل اپل، سال گذشته بیش از 20 برابر مبلغی که باتلر جمع کرد را درآمد داشت.

به گزارش «نبض فناوری»،  شاید فکر کنید که سپرده‌های 770.5 میلیون دلاری کوک او را به پردرآمدترین مدیرعامل در میان مدیرانی که شرکت‌های Fortune 500 را اداره می‌کنند تبدیل می‌کند، اما اشتباه می‌کنید.

باید اشاره کنیم که بیشتر حقوق و دستمزد مدیرعامل بر اساس ترکیبی از حقوق و مزایا سالانه مانند اختیار خرید سهام و کمک هزینه سهام است. به عنوان مثال، طبق گفته فورچون، ایلان ماسک در میان مدیرانی که شرکت های Fortune 500 را اداره می کنند، بیشترین حقوق را دریافت می کند. ماسک، ثروتمندترین مرد جهان با دارایی خالص 218.1 میلیارد دلاری، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت هوافضا اسپیس ایکس است و در سال 2021 از کمک هزینه سهام تسلا که در سال 2018 به او اعطا شد، درآمد نقدی دریافت کرد.

در زمان تیم کوک، ارزش اپل بیش از 2.2 تریلیون دلار افزایش یافته است.

ماسک سال گذشته 23.5 میلیارد دلار به خانه برد، اگرچه بیشتر آن از اعمال برخی اختیارات سهام تسلا حاصل شد. تیم کوک پس از ماسک به عنوان دومین مدیر پردرآمد فهرست Fortune 500 در سال گذشته بود. بیشتر 770.5 میلیون دلاری که کوک به خزانه خود اضافه کرد، از نقدینگی برخی از کمک های 10 ساله سهام اپل به ارزش 1.7 میلیارد دلار بود.

فورچون خاطرنشان می کند که ارزش بازار اپل از زمانی که کوک جایگزین استیو جابز شد 2.2 تریلیون دلار افزایش یافته است. مجله از این به عنوان راهی برای تأیید حقوق هنگفت کوک یاد کرد.

جنسن هوانگ در مقام سوم، مدیر عامل NVIDIA در سال 2021 مبلغ 561 میلیون دلار درآمد کسب کرد. این شرکت پیشرو جهانی در نرم افزار و سخت افزار هوش مصنوعی به حساب می آید.

بر اساس Fortune 500میانگین دستمزد 280 مدیر عامل در سال 2021 مقدار 30 درصد افزایش یافت.

بعد از این لیست، رید هستینگز، مدیر عامل سرویس پخش ویدئو نتفلیکس است. طبق گزارش فورچون، هاستینگز سال گذشته 453.5 میلیون دلار درآمد داشت. با این حال، سخنگوی نتفلیکس تنها به کل مبلغ پرداختی که در بیانیه نمایندگی این شرکت به دولت ارسال شده است، اعتراف می کند که شامل «650000 دلار نقدی و 39.7 میلیون دلار در اختیار خرید سهام است».

با نادیده گرفتن برخی از نام‌های فهرست، هفتمین مدیرعامل پردرآمد در میان شرکت‌های برتر در فهرست Fortune 500، ساتیا نادلا مایکروسافت است.

اداره یک شرکت فناوری واقعاً کار سختی است، اما کسانی که شرکت‌های برتر فناوری را اداره می‌کنند، ساعت‌ها و توانی که برای این کار گذاشته‌اند به خوبی جبران می‌شوند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی