کد خبر: ۲۸۲۹۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۸
با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت؛

آغاز فراخوان حمایت از طرح های فناورانه در حوزه فناوری های همگرا

مرکز راهبردی فناوری های همگرا با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به برگزاری فراخوان حمایت از ایده‌های فناورانه در حوزه فناوریهای همگرا کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد، علاقه‌مندان میتوانند تا تاریخ 15 خرداد ماه 1401 با مراجعه به سایت مرکز راهبردی فناوری های همگرا به نشانی NBIC.ir فرم اطلاعات طرح را تکمیل و در فراخوان‌ثبت نام کنند. ارائه یک ایده فناورانه برای شرکت در این فراخوان قابل قبول است اگرچه ارائه نمونه آزمایشگاهی یا نمونه‌های بالغ تر در ارزیابی طرح امتیاز مثبت دارد.
شرکت‌کنندگان پس از ورود به وبسایت مرکز و تکمیل فرم مربوطه داوری می شوند و در صورت احراز شرایط لازم، وارد ششمین دوره برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرا می‌گردند. این برنامه بازوی حمایتی مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا از استارت‌آپ‌ها و فناوران فعال در کشور است.
مخاطبان این فراخوان تمامی دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، محققان، اساتید دانشگاه، هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌هایی هستند که به دنبال توسعه ایده و محصول خود در حوزه فناوری‌های همگرا هستند. بلوغ طرح‌های ارسالی باید در حد یک ایده فناورانه، نمونه آزمایشگاهی، نمونه اولیه یا محصول اولیه باشد به طوری که همچنان نیاز تحقیق و توسعه و صرف هزینه برای ساخت محصول نهایی (آماده اخذ مجوز یا فروش) در آنان دیده میشود.
پذیرفته‌شدگان در این فراخوان می‌توانند در دوره آموزشی اعتبارسنجی محصول با هدف تعیین مشتری و بازار محصول به صورت رایگان شرکت کنند. همچنین دریافت گرنت تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه ایده و طرح پذیرفته‌شدگان از دیگر حمایت‌های صندوق در این فرایند خواهد بود.
از سوی دیگر پذیرفته‌شدگان این اختیار را دارند که در مسیر تجاری‌سازی طرح، مالکیت فکری، تیم‌سازی و شرکت‌داری مشاوره و راهبری دریافت کنند. پذیرفته‌شدگان با مجوزهای تولید محصول و گواهی دانش‌بنیان و اخذ آسانتر آنان و همچنین با برقراری ارتباط و تعامل با سرمایه‌گذاران/شتابدهنده‌ها به منظور تامین مالی و توسعه محصول و کسبوکار آشنا خواهند شد.
به منظور دریافت گرنت تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌کنندگان باید برای توسعه طرح خود با یکی از شتابدهنده‌ها یا شرکت‌های دانش‌بنیان توافق کنند. یافتن شتابدهنده/ شرکت دانش‌بنیان و مذاکره با آن با همراهی و کمک مشاوران و راهبران صندوق نوآوری و شکوفایی صورت میگیرد.
گفتنی است در صورتی که طرح از بلوغ فناوری بالایی برخوردار باشد (نمونه اولیه یا محصول اولیه) و به تشخیص برنامه نوپا برای کشور اهمیت راهبردی داشته باشد، حتی در صورت عدم همکاری شتابدهنده یا شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان دریافت حمایت مالی بلاعوض را از طریق مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا دارد.
اولویت حمایت با طرح‌هایی است که در محورهای علمی فراخوان به شرح زیر قرار گرفته باشند:
1. ادوات، ابزار و رابط‌های مغز و رایانه (BCI)
2. چاپگرهای زیستی (3DBioPrinter)
3. شبیه‌سازهای پزشکی
4. ادوات پایش و رصد
5. نسل جدید توالی‌یابی (NGS)
6. زیست‌مهندسی (engineering biology) و زیست‌شناسی مصنوعی (synthetic biology)
7. سامانه‌های ریز مقیاس زیستی و تشخیصی
8. فناوری‌های اینترنت بدن (IOB)
9. نانوزیست‌کاتالیست (NBC)
در ساخت و تولید طرح باید از حداقل دو فناوری از 4 فناوری NBIC استفاده شده باشد. منظور از فناوری‌های NBIC، نانوفناوری، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی است. امکان بررسی طرح‌هایی که در 9 محور بالا قرار نمی‌گیرند اما طبق تعاریف مربوطه همگرا هستند وجود دارد؛ اگرچه این امر منوط به تایید همگرایی محصول توسط مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا و عدم تکمیل ظرفیت پذیرش برنامه نوپا است.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه فراخوان به نشانی https://nbic.ir/section/270 مراجعه کرده و یا با شماره‌های ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۳۹ و ۶۶۵۵۰۳۵۴-۰۲۱ تماس حاصل کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند جهت آشنایی بیشتر با برنامه نوپاهای فناوری‌های همگرا به صفحه اینستاگرام برنامه به نشانی nbic.startups@ مراجعه کنند.

آغاز فراخوان حمایت از طرح های فناورانه در حوزه فناوری های همگرا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 31 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین افزایش قیمت غیرمنتظره را تجربه کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی