کد خبر: ۲۸۳۱۱
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

اثرات زیست محیطی استخراج رمزارزها

محاسبه ردپای کربن رمزارزها پیچیده است. اگرچه سوخت‌های فسیلی منبع اصلی انرژی در بیشتر کشورهایی هستند که رمزارزها در آن‌ها استخراج می‌شود، استخراج‌کنندگان باید به دنبال ارزان‌ترین منابع انرژی باشند تا بتوانند سودآور باشند. در بسیاری از موارد، این به معنای تکیه بر تاسیسات جدید انرژی جایگزین است.

به گزارش «نبض فناوری»،  Digiconomist تخمین می زند بر اساس توزیع جغرافیایی نرخ هش ماینینگ و داده های تا 27 می 2022، شبکه بیت کوین مسئول حدود 114 میلیون تن دی اکسید کربن در سال است. بر اساس اطلاعات تا 27 می 2022، استخراج اتریوم حدود 48.69 میلیون تن دی اکسید کربن تولید می کند.

بر اساس داده های دیجی اکونومیست تا 27 می 2022 مصرف انرژی ترکیبی شبکه های بیت کوین (204.50 تراوات ساعت) و اتریوم (87.29 تراوات ساعت) است.

دولت چین تمام استخراج رمزارزها را در سال 2021 ممنوع کرد، که ماینرها را مجبور کرد به کشورهای وابسته به سوخت فسیلی مانند قزاقستان و ایالات متحده نقل مکان کنند.

محققان دانشگاه کمبریج گزارش می دهند که بیشترین استخراج بیت کوین ( حدود 38٪ در دسامبر 2021 ) در ایالات متحده و به دنبال ممنوعیت استخراج چین انجام شده است. قزاقستان، کشور دیگری که بیشتر انرژی خود را از سوخت های فسیلی تامین می کند، 13 درصد از استخراج بیت کوین جهان را تا دسامبر 2021 به خود اختصاص داده است.

استخراج رمزارزها همچنین مقدار قابل توجهی ضایعات الکترونیکی را تولید می کند، زیرا سخت افزار استخراج به سرعت منسوخ می شود. این امر به ویژه در مورد ماینرهای مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) که ماشین‌های تخصصی برای استخراج محبوب‌ترین رمزارزها طراحی شده‌اند، صادق است. به گفته Digiconomist، شبکه بیت کوین هر ساله بر اساس داده ها تا 27 می 2022 تقریباً 35 هزار تن زباله الکترونیکی تولید می کند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی