کد خبر: ۲۸۳۲۹
|
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۰

نام مدیر ماموریت "جیمز وب" ناسا در صدر مجله "تایم"

نام رئیس بزرگترین ماموریت فضایی علمی ناسا در میان ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان مجله تایم قرار گرفت.

به گزارش «نبض فناوری»، اس تی دی اعلام کرد، "گریگوری رابینسون"(Gregory Robinson) رئیس بزرگترین ماموریت علمی فضایی ناسا توسط مجله تایم به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان معرفی شده است. گریگوری رابینسون، مدیر برنامه تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا، در لیست تایم ۱۰۰(فهرستی سالیانه از نام ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در جهان) قرار گرفت. نام رابینسون در فهرست سالیانه این مجله در کنار نام افراد مشهوری چون جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و اپرا وینفری آورده شده است.

رابینسون تا دهه آینده بر برنامه‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب نظارت خواهد کرد. رابینسون که این برنامه را از اداره ماموریت علمی ناسا در واشنگتن هدایت می‌کند، در سال ۲۰۱۸ به تیم علمی این ماموریت پیوست.

"بیل نلسون" مدیر ناسا گفت: گرگ با وجود چالش‌های بسیار در ماموریت جیمز وب همانند یک رهبر تمام عیار عمل کرد و موفقیت‌های باورنکردنی این ماموریت تاریخی نشان دهنده عملکرد اوست. به او تبریک می‌گویم و از خدمات باورنکردنی او از طرف ناسا و کل بشریت تشکر می‌کنم.

تایم می‌گوید، در فهرستش به افراد تاثیر گذار در بخش‌های مختلف پرداخته است. مجله تایم همچنین در قسمت توضیح دستاوردهای رابینسون نوشته‌ای برای ادای احترام به جان ماتر(John Mather)، دانشمند ارشد پروژه وب در مرکز پرواز فضایی گادرد ناسا در گرین‌بلت مریلند، و برنده جایزه نوبل فیزیک منتشر کرد.

نام مدیر ماموریت

گریگوری رابینسون، مدیر برنامه تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا

گرگ رابینسون گفت: من بسیار هیجان زده و مفتخرم که به عنوان بخشی از فهرست سالیانه تایم ۱۰۰ قرار دادم. من از تیم باورنکردنی این ماموریت که متشکل از مهندسان، دانشمندان و تکنسین‌های ناسا است، پیمانکار و پایگاه دانشگاهی ما و شرکای سرتاسر جهان که انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیزی در مأموریت وب از طریق طراحی، توسعه، آزمایش و راه‌اندازی قدردانی می‌کنم. ما یک لحظه فوق‌العاده را تماشا کردیم که وب در روز کریسمس پرتاب شد و آن هدیه‌ای به جهان بود. با نزدیک شدن به پایان فرآیند راه‌اندازی ابزارهای علمی و رصدخانه، کار نوآورانه‌ای کردیم و بر چالش‌های زیادی غلبه کرده‌ایم تا در تابستان امسال و برای سال‌های آینده، مناظر خیره کننده‌ای از جهان اولیه خود ارائه دهیم.

رابینسون مدرک کارشناسی خود در رشته ریاضی را از دانشگاه ویرجینیا یونیون و مدرک مهندسی برق را از دانشگاه "هاورد"(howard) کسب کرده است. او سپس مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته مدیریت بازرگانی را از دانشگاه اَورت(averett) اخذ کرد و در برنامه اعضای ارشد اجرایی دانشگاه هاروارد در دانشکده دولتی کندی شرکت کرد. او همچنین در برنامه رهبری موسسه اجرایی فدرال برای یک جامعه دموکراتیک(Federal Executive Institute’s Leadership for a Democratic Society) شرکت کرد. رابینسون بیش از ۳۰ سال سابقه مهندسی، مدیریت برنامه و پروژه و رهبری ارشد اجرایی در ناسا دارد.

در سال ۱۹۸۹، رابینسون کار خود را در ناسا آغاز کرد و در چندین ماموریت مشهور نیز دخیل بوده است. او نقش‌های رهبری متعددی را برعهده داشت و در بسیاری از ماموریت‌های فضایی و شاتل‌های فضایی کار کرده است. او به عنوان یک مدیر باسابقه و به عنوان معاون مرکز تحقیقات جان اچ. گلن ناسا در کلیولند و به عنوان معاون مهندس ارشد ناسا خدمت کرده است. او همچنین به عنوان سرپرست معاونت خدمات ملی محیط زیست، ماهواره، داده و اطلاعات در اداره ملی اقیانوسی و جوی خدمت کرده است. رابینسون قبل از رهبری وب، مدیر برنامه‌ها در اداره ماموریت علمی ناسا بود.

تلسکوپ فضایی جیمزوب

۲۵ دسامبر ۲۰۲۱، ناسا تلسکوپ قدرتمند دیگری موسوم به "جیمز وب" را که اغلب به عنوان جانشین "هابل" از آن یاد می‌شود، پرتاب کرد. وب به چهار ابزار علمی برای کمک به مشاهدات خود مجهز است. اینها شامل دوربین مادون قرمز نزدیک(NIRCam)، طیف‌نگار مادون قرمز نزدیک(NIRSpec)، ابزار مادون قرمز میانی(MIRI) و حسگر هدایت دقیق/تصویرگر مادون قرمز نزدیک و طیف‌نگار بدون شکاف(FGS-NIRISS) هستند. تلسکوپ فضایی جیمز وب حاصل تلاش مشترک ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا است. "جیمز وب" که با عنوان "ماشین زمان" نیز توصیف می‌شود قرار است انسان را به نخستین سال‌های تشکیل جهان ببرد.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی