کد خبر: ۲۸۳۴۹
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۰

رد قانون مصوب ایالت تگزاس در مورد شبکه های اجتماعی

مقامات ایالات تگزاس به دنبال آن هستند که جلوی فعالیت کاربرانی که دیدگاه های نامناسب یا افراطی طرح می کنند را بگیرند. اما قانون مصوب آنها در این زمینه رد شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، مقامات ایالات تگزاس به دنبال آن هستند که جلوی فعالیت کاربرانی که دیدگاه های نامناسب یا افراطی طرح می کنند را بگیرند. اما قانون مصوب آنها در این زمینه رد شده است. این اقدام مورد حمایت جمهوری خواهان بوده که می گویند پلتفرم های مختلف از این طریق به «بهشت » تبدیل می شوند.

قضات آمریکایی با 5 رای موافق در برابر 4 رای مخالف، درخواست NetChoice و انجمن صنایع کامپیوتر و ارتباطات، که فیس بوک، توییتر و یوتیوب اعضای آن هستند را برای مسدود کردن این قانون پذیرفتند.

شرکت های فناوری برای جلوگیری از عملی شدن اجرای این قانون شکایت کرده و آن را به عنوان نقض حقوق آزادی بیان شرکت‌ها در اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده به چالش کشیدند.

قانون تگزاس توسط مجلس قانونگذاری ایالت که تحت رهبری جمهوری خواهان است، تصویب شد و توسط فرماندار جمهوری خواه آن امضا شد. تصویب آن در حالی است که محافظه‌کاران و سیاستمداران راست‌گرای ایالات متحده از اینکه «فناوری های نوین» دیدگاه‌های آنها را سرکوب می‌کند، شکایت دارند. این افراد به عنوان نمونه بارز به تعلیق دائمی حساب توئیتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه به علت حمایت از حمله به ساختمان کنگره اشاره می کنند.

این قانون که به طور رسمی با نام HB20 شناخته می شود، شبکه های اجتماعی با حداقل 50 میلیون کاربر فعال ماهانه را از اقدام برای «سانسور و حذف» کاربران بر اساس «نظراتشان» منع می کند و به کاربران یا دادستان کل تگزاس اجازه می دهد برای کمک به اجرای آن شکایت کنند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی