کد خبر: ۲۸۴۰۸
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

تایوان فروش تراشه به روسیه و بلاروس را ممنوع کرد

به دنبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، تایوان صادرات تراشه به روسیه و بلاروس را ممنوع کرده است. با شروع حملات روسیه به اوکراین، تاکنون کشورهای متعددی روسیه را تحریم کرده‌اند. به عنوان مثال، می‌توان به تحریم‌های سازمان‌های فضایی ایالات متحده و اروپا اشاره کرد که پایان همکاری خود با سازمان فضایی روسیه را پیش از این اعلام کردند.

به گزارش «نبض فناوری»،وزارت امور اقتصادی تایوان «MOEA» فهرستی از تمام کالاهایی که این کشور صادر می‌شدند، منتشر کرده است. صادرات این قطعات که از فناوری‌های پیشرفته در ساخت آن‌ها استفاده شده است، از آغاز هفته جدید میلادی به روسیه ممنوع اعلام شده است.

تایوان این لیست طولانی را از طریق «دیجی تایمز» منتشر کرد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که این قطعات نباید به بلاروس نیز وارد شوند. آن‌ها عقیده دارند بلاروس در دور زدن تحریم‌ها به روسیه کمک می‌کند.

بدین ترتیب، شرکت‌های این دو کشور دیگر قادر نیستند محصولات نیمه‌رسانا مانند ریز پردازنده‌ها یا حتی ریزمدارها را خریداری کنند. همچنین صادرات قطعاتی با سرعت عملکرد 5 گیگافلاپ یا بالاتر، فرکانس بالاتر از 25 مگاهرتز یا کابل انتقال داده با سرعت 2.5 مگابایت بر ثانیه یا بیشتر نیز ممنوع اعلام شده است.

علاوه بر تمام موارد مذکور، تایوان دیگر تجهیزات لازم برای تولید تراشه را نیز به این کشورها صادر نمی‌کند. روسیه و بلاروس پس از این قادر به تولید تجهیزات لازم برای تولید تراشه نیز نیستند.

با مرور این لیست طولانی درمی‌یابیم روسیه و بلاروس عملا دیگر نمی‌توانند از فناوری مدرن تایوان استفاده کنند. این مسئله در طولانی مدت اثرات منفی بر اقتصاد و تکنولوژی این دو کشور خواهد داشت. همین مسئله عامل دیگری برای سقوط تکنولوژی روسیه و بلاروس در آینده است.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی