کد خبر: ۲۸۴۳۶
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

تزلزل بازار رمزارز ادامه دارد

ماینرهای بیت کوین شروع به فروش توکن هایی کرده اند که برای پوشش هزینه های رو به رشد احتکار کرده بودند؛ چشم انداز کاهش رشد صنعت و قیمت این رمزارز نشانه های کمی از بازگشت به بازار را نشان می دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس داده‌های Coin Metrics که توسط Compass Mining جمع‌آوری شده است، ماینرها در ماه می حدود 195663 کوین را به صرافی‌ها منتقل کردند که بزرگترین افزایش ماهانه از ژانویه تاکنون است. بر اساس میانگین قیمت بیت کوین در حدود 32000 دلار در ماه می، ارزش کل توکن ها حدود 6.3 میلیارد دلار بود.

این نشان می دهد که شرکت ها ممکن است مقادیر زیادی از کوین های ذخیره شده در کیف پول دیجیتال خود را برای فروش به صرافی ها منتقل کنند. این عدد لزوماً به این معنا نیست که ماینرها توکن های زیادی را می فروشند، زیرا برخی از ماینرها کوین های خود را در مبادلات برای تراکنش های دیگر قرار می دهند و نمی فروشند.

فروشندگان شامل ماینرهایی مانند Riot Blockchain Inc (که به صورت عمومی معامله می‌شوند) هستند که بیت کوین را با شرط افزایش قیمت‌ها ذخیره می‌کردند.

ویل فاکسلی، مدیر محتوا در بازار سخت‌افزار ماینینگ و ارائه‌دهنده خدمات میزبانی Compass Mining، می‌گوید: من فکر می‌کنم ماینرها فقط در مورد محیط کلان صحبت می‌کنند و فکر می‌کنند احتمالاً عاقلانه است که بیت‌کوین را در این سطوح به منظور حفظ امنیت عملیات‌ها بفروشیم.

استخراج‌کنندگان در مقیاس بزرگ بیشتر با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند، زیرا در بازار نزولی اخیر، افزایش سرمایه از طریق بدهی یا فروش سهام سخت‌تر شده است. آنها همچنین با گسترش شرکت ها به دنبال حاشیه سود بیشتری هستند. Riot پس از تکمیل سایت 750 مگاواتی خود که یکی از بزرگترین مزارع ماینینگ در ایالات متحده است، یک مرکز ماینینگ با ظرفیت یک گیگاوات در تگزاس ایجاد می کند.

ماینرها همچنین در تلاش هستند تا هزینه ماشین‌های استخراجی را که ماه‌ها پیش سفارش داده‌اند پرداخت کنند و در عین حال سپرده‌های غیرقابل استرداد را به میلیون‌ها دلار واریز کنند.

متیو شولتز، رئیس اجرایی شرکت استخراج رمزارز CleanSpark گفت: موجی از ماینرهای کوچک که در طول چرخه صعودی وارد شدند و روی افزایش قیمت بیت کوین شرط بندی کردند، اکنون در معرض خطر نقدینگی کوین های استخراج شده خود هستند.

سهام استخراج کنندگان عمومی در سال جاری به شدت آسیب دیده است. Riot از دسامبر 72 درصد کاهش یافته است، در حالی که Marathon Digital Holdings Inc نیز به همین میزان کاهش یافته است.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی