کد خبر: ۲۸۴۵۹
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

تهدیدهای ایلان ماسک باعث سقوط سهام توییتر شد

ایلان ماسک تهدید کرد که به طرح 44 میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر (TWTR) خاتمه می دهد .

به گزارش «نبض فناوری»، ایلان ماسک مدیریت توییتر را به عدم رعایت درخواست وی برای داده های مربوط به تعداد کاربران و حساب های جعلی در پلتفرم رسانه های اجتماعی متهم کرد. بعد از این اتفاق سهام توییتر کاهش یافت.

در نامه ای که وال استریت ژورنال به آن دسترسی پیدا کرد، ماسک گفت توییتر از ارائه داده های مورد نظر او که شامل تعداد حساب های جعلی، ربات ها و هرزنامه است، خودداری کرده است. سهام توییتر در معاملات بعد از ظهر امروز در بازار سهام با 1.7 درصد کاهش به 39.40 رسید.

در نامه یکی از وکلای ماسک، آمده است که عدم تحویل داده‌ها توسط توییتر، نقض آشکار از مفاد قرارداد آنهاست. در نامه آمده است که ماسک این حق را برای خود محفوظ می دارد که معامله را تکمیل نکند.

طبق نامه ماسک، توییتر همچنان موظف به ارائه اطلاعات و داده‌ها برای هر هدف تجاری معقول مرتبط با انجام معامله است.

ناظران ماسک می گویند که او ممکن است برنامه هایش برای خرید توییتر را تمدید کند. تعدادی از حوادث رفتار ماسک را زیر سوال برده است، از جمله گزارش هفته گذشته مبنی بر اینکه او می خواهد نیروی کار تسلا را کاهش دهد، زیرا او احساس فوق العاده بدی در مورد اقتصاد دارد. سهام تسلا (TSLA) با انتشار این خبر بیش از 9 درصد سقوط کرد.

هفته گذشته، هیئت مدیره توییتر به اتفاق آرا توصیه کرد که سهامداران پیشنهاد ماسک به مبلغ 54.20 دلار برای هر سهم را برای سهام TWTR بپذیرند. با این حال، نتیجه نهایی همچنان نامشخص است.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی