کد خبر: ۲۸۴۹۹
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۰
رقابت 1500 مجموعه دانش‌بنیان؛

طراحی بومی سخت افزارهای کاربردی در صنایع مختلف توسعه یافت

حوزه سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک از جمله عرصه‌هایی است که از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها بهر مند شده و توسعه یافته است.

به گزارش «نبض فناوری»، حوزه ای که با استفاده از تولیدات در مرز دانش به بلوغ رسیده و نیاز بازار داخلی را جواب داده است. این اتفاق هم به کمک 1500 شرکت دانش بنیان و خلاق محقق شده که به این حوزه ها ورود کرده اند و با تولید محصولات و ارائه خدمات مختلف، صنایع را از این تولیدات بهره مند کرده اند.
محصولاتی در 12 حوزه سخت افزارهای الکترونیکی و رایانه ای، میکروالکترونیک، مدارهای الکترونیکی، تولید، انتقال، توزیع، ماشین های الکتریکی، الکترونیک قدرت، اندازه گیری و ابزاردقیق، سامانه های کنترل و اتوماسیون صنعتی، تجهیزات ارتباطی، مخابراتی، اویونیک و هوافضا و لیزر و فوتونیک که در صنایع مختلف کاربردی و راهبردی هستند و با فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا تولید شده اند.
مجموعه‌هایی چون نوآوران بدیع صنعت یکتا، بهتا برد کارا، فناوریهای پایش آلودگی هوا و آب و سامانه های انرژی، مهندسی مکاترونیک البرز خاورمیانه، پیمان خطوط شرق، بارمان محور اسپادانا، صنعت الکترونیک امواج آبی، دانشگاهی توسعه فناوری معین، فنی و مهندسی فرآیند تدبیر کیان، مهندسی سپهر پردازش هدف رهگیر و غیره در این زمینه تلاش می کنند و در یک رقابت داخلی به کسب سهمی از بازار تولیدات بومی امید دارند.
تولید بردهای الکترونیک لباسشویی و یخچال، طراحی و ساخت تجهیزات پایش آلاینده های محیط زیست و بهداشت، سیستم های کنترل انتشار آلودگی، طراحی و ساخت ماژول‎های پیشرفته‌ پایانه راه دور و غیره از جمله محصولاتی است که در این حوزه به تولید رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
وبگردی