کد خبر: ۲۸۵۰۰
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

فناوری بومی به کنترل آلودگی صوتی کمک کرد

سایلنسر وسیله ای است که می تواند در هر محیطی مشکل صدا را حل کرده و میزان انتشار آن را کنترل کند.

به گزارش «نبض فناوری»، علی فائزیان مدیرعامل شرکت صنعت پروژه توس که سایلنسر را تولید کرده است، گفت: حرکت سیال در خطوط انتقال گاز و هوا معمولا با صدا همراه است. این صدا در شیرهای کنترلی، اتصالات بین خطوط و یا مقاطعی که تغییر سطح مقطع دارد ایجاد می ‌شود. به عنوان مثال می توان جریان خروجی از کمپرسورهای فشار بالا، شیرهای فشار شکن، حرکت گاز درون توربین، تغییر مسیر در انشعاب‌ ها و همچنین افت فشار در شیرهای فشار شکن را نام برد.

کنترل نویز بوسیله سایلنسر

نویز تولید شده در ایستگاه های TBS، مربوط به افت فشار ایجاد شده در رگلاتور است که سایلنسر با قرار گرفتن بعد از رگلاتور باعث کنترل صدا می ‌شود. سایلنسر معمولا دارای افت فشار است اما رگلاتور به طور خودکار این افت فشار را جبران می کند زیرا سنسور فشار رگلاتور بعد از سایلنسر قرار دارد.

سایلنسر می ‌تواند بعد از همه‌ شیرهای افت فشار و یا شیرهای کنترلی که صدا ایجاد می‌ کنند نصب شود. باید افت فشار در سایلنسر در حد قابل قبول بوده و سبب اختلال در عملکرد رگولاتور نشود. سایلنسرهای ساخته شده در شرکت صنعت پروژه توس از نوع پسیو است و این قابلیت را دارد.

در این نوع سایلنسرها دو پدیده بازتاب و جذب صدا سبب می ‌شود تا صدا کاهش یابد. دو قطعه دیفیوزر و کارتریج در سایلنسر به ترتیب فرکانس صدا را تغییر داده و آن را مستهلک می‌ کنند. این قطعات درون بدنه‌ سایلنسر نصب می‌شوند و ترتیب آن ها به شکلی است تا عملکرد آکوستیکی بهینه ‌ای داشته باشند.

سایلنسر صداگیر تخلیه، در برخی تجهیزات صنعتی به منظور کنترل فرآیند، از تخلیه هوا و یا گاز به محیط استفاده می شود. این تخلیه ناگهانی باعث تولید نویز و آلودگی صوتی می شود. به عنوان مثال در شیرهای اطمینان اگر فشار بیشتر از حد مجاز شود، آنگاه گاز به محیط تخلیه شده تا فشار به حد مطلوب برسد. مقدار صدای تولید شده عمدتا وابسته به فشار خط لوله و قطر لوله خروجی است که در خطوط انتقال و مخازن تحت فشار بخار و گاز در صنایع نفت و گاز، نیروگاهی و صنایع غذایی استفاده می شود.

ایجاد 15 فرصت شغلی به صورت مستقیم

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که ده ها فرصت غیرمستقیم بواسطه تولید سایلنسر ایجاد شده است، توضیح داد: 15 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد شده است که اگر حمایت های لازم صورت گیرد قابل توسعه است.

سایلنسر تولید شده در داخل کشور یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد و مشتریانی از کشور عراق و ارمنستان دارد.

ارسال نظرات
وزیر ارتباطات با اشاره افتتاح پروژه های ارتباطی: کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می کند
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
وبگردی