کد خبر: ۲۸۵۰۱
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۵

ذخیره‌سازی بدون آلودگی؛ آب را سالم نگهداری کنید

یکی از دغدغه‌ها برای ذخیره سازی آب به مدت طولانی، نفوذ آلودگی ها و عوامل بیماری‌زا به این ماده حیات بخش است.

به گزارش «نبض فناوری»، اگر نگهداری و ذخیره آب به شکل اصولی صورت نگیرد و میکروب ها و عواملی که به آلوده شدن آب منجر می شوند به آن نفوذ کنند، این مایع حیات بخش به یکی از عوامل مخاطره انگیز سلامتی بدل می شود. به همین دلیل استفاده از روش های سالم سازی آب در حین ذخیره آن می تواند به تامین سلامتی جامعه کمک کند.

دغدغه ای که توسط شرکتی دانش بنیان پاسخ داده شد و با تولید مخازن آب آنتی‌باکتریال دارای نانومواد در ساختار آنها، میکرواورگانیسم‌ها و عوامل بیماری‌زا از آب شرب حذف شد. این مخازن آنتی‌باکتریال می‌توانند از رشد و نمو باکتری‌ها، میکروب‌ها، قارچ‌ها، کپک‌ها و دیگر عوامل بیماری‌زا جلوگیری کنند و آب مصرفی را که به مدت طولانی نگهداری می شوند را از عوامل بیماری زا مصون دارند.

پلیمر به کار رفته در این مخازن حاوی نانوذرات بایوسید (کشنده میکروارگانیسم‌ها) با یک ترکیب شیمیایی دیگر بوده که با استفاده از روش اختصاصی چهارمرحله‌ای، امکان غوطه‌وری کامل و عدم تغییر در اندازه ذره را در فرایند تولید مستربچ فراهم می‌کند. به همین دلیل ترکیبات ضدمیکروب این آمیزه با اکثر مواد تا حد عالی ممزوج شده و خاصیت ضد میکروب، ضدباکتری، ضدقارچ و ضدکپک را به صورت کامل در این محصولات ایجاد می‌شود.

این محصول با قیمت پایین تری نسبت به مشابه خارجی خود دارند و به شکل کاملا بومی به تولید رسیده اند و کیفیتی هم پای محصولات خارجی دارند. این محصولات از مکانیزم‌های مختلفی برای میکروب‌کشی به طور همزمان استفاده می‌کند به طوری که باعث می‌شود در همه شرایط محیطی مانند رطوبت زیاد، محیط‌های خشک، فضاهای تاریک و محیط‌های پرگرد و غبار قابل استفاده باشد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی