کد خبر: ۲۸۵۱۴
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

اپل رمز عبورهای سنتی را کنار می‌گذارد

شرکت اپل در کنفرانس اخیر خود از یک ویژگی جدید برای جایگزینی رمز عبور پرده برداشت.

به گزارش «نبض فناوری»،بار‌ها اعلام شده که رمز عبور دیگر مفهومی ندارد و کنار گذاشته می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد. حالا اپل نیز این ادعا را دارد و مدعی است که با ویژگی جدید این شرکت، رمز‌های عبور سنتی کنار گذاشته خواهند شد.

به گزارش تچ رادار، شرکت اپل به تازگی از روشی جدیدی پرده برداشت که برای تبدیل وب به مکانی امن تر، ارائه شده است. در واقع اپل می‌خواهد رمز‌های عبور را با ویژگی جدیدی که آن را Passkeys می‌نامد، جایگزین کند.

دارین آدلر معاون فناوری‌های اینترنت اپل، در رویداد WWDC، ارائه ویژگی کلید امنیتی Passkeys را به عنوان یک ویژگی نسل بعدی، که استفاده امن‌تر و آسان‌تری دارد و هدف آن جایگزینی رمز‌های عبور برای همیشه است، توصیف کرد.

آدلر گفت که Passkeys از "تکنیک‌های رمزنگاری قدرتمند و فناوری‌های بیومتریک تعبیه شده در دستگاه" برای ایمن نگه داشتن حساب‌ها استفاده می‌کنند.

مک

به گفته آدلر، کلید‌های عبور را نمی‌توان هک کرد، زیرا آن‌ها فقط در دستگاهی که در آن ایجاد شده اند کار می‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را لو داد یا هک کرد.

نکته جالب این است که اپل این ویژگی را فقط به محصولات و خدمات خود محدود نخواهد کرد.

منبع:باشگاه

برچسب ها: اپل رمزعبور پسورد
ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی