کد خبر: ۲۸۵۳۶
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

محاسبه عدد پی تا 100 تریلیون رقم

کارمند Google Cloud عدد پی را تا 100 تریلیون رقم محاسبه کرد این توسعه‌دهنده در سال 2019 عدد پی را تا رقم 31.4 تریلیونم محاسبه کرده بود.

به گزارش «نبض فناوری»، «اِما هاروکا ایوائو»، توسعه‌دهنده Google Cloud، رکورد سه سال پیش خود را برای تعداد ارقام محاسبه‌شده عدد پی شکسته است. در سال 2019 او توانست عدد پی را تا رقم 31.4 تریلیونم محاسبه کند و اکنون با استفاده از همان برنامه Google Cloud y-cruncher ایوائو توانست عدد پی را تا رقم 100 تریلیونم که صفر است پیدا کند.

پس از شروع فرآیند در اکتبر 2021، کار کامپیوترها تا مارس 2022 به طول انجامید. به گفته ایوائو، او از ابزارها و تکنیک‌های مشابهی استفاده می‌کرد، اما سرعت افزایش‌یافته به دلیل بهبود بخش‌های Google Cloud از آن زمان با شبکه‌سازی 100 گیگابیت بر ثانیه، دیسک‌های پایدار متعادل و سایر ویژگی‌هایی است که در این بررسی عمیق در محاسبات توضیح داده شده است.

یکی دیگر از تفاوت های مهم، حجم عظیمی از داده های پردازش شده برای محاسبه اعداد است. در این پست وبلاگ آمده است که در طی اولین محاسبه رکوردشکنی، رایانه ها حدود 19000 ترابایت (ترابایت) داده را پردازش کردند. این بار برای محاسبه 100 تریلیون رقم، کامپیوتر حدود 82000 ترابایت داده را پردازش کرد.

این پست وبلاگ همچنین حقایق جالبی را نشان می که 100 تریلیون برای ما انسان ها چقدر است.

برچسب ها: رقم عدد پی گوگل
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی