کد خبر: ۲۸۵۴۳
|
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

راه حل تسلا برای کمک به سهامدارانش چیست؟

تسلا برای مقرون به صرفه تر کردن سهام خود، برای تقسیم سهام سه طرفه اقدام می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، تسلا از سهامداران خود می خواهد که تقسیم سه طرفه سهام را برای کمک به ارزان تر شدن سهام این شرکت برای خریداران، تصویب کنند.

این درخواست در فهرستی از مقرراتی است که تسلا قصد دارد در جلسه سهامداران خود در 4 آگوست 2022 مطرح کند، که روز جمعه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه شد. تسلا آن را به عنوان راهی برای "بازنشانی" قیمت سهام خود تعریف می کند، قیمتی که در چند سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است ( 43.5 درصد از آخرین تقسیم سهام شرکت در آگوست 2020).

این شرکت می‌گوید: «در حالی که این ارزش باعث شده است که کارکنان ما در طول سال‌ها از مزایای زیادی بهره‌مند شوند، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که همه کارمندان، مهم نیست که چه زمانی به آن ملحق می‌شوند، به مزایای یکسانی دسترسی دارند.»

سهام این سازنده خودروهای برقی روز جمعه با 22 درصد کاهش نسبت به روز گذشته و ارزش کل بازار بیش از 721.8 میلیارد دلار به 696.69 دلار در هر سهم بسته شد. اما با قیمت‌های بسیار بالا، برای افراد به‌ویژه معامله‌گرانی که از پلتفرم‌هایی مانند رابینهود استفاده می‌کنند دشوار است که بیش از سهام شرکت را در اختیار داشته باشند.

اگر تقسیم سهام اجرایی شود، سهامداران تسلا دو سهم دیگر از سهام عادی را در آن تاریخ دریافت خواهند کرد. با توجه به اینکه ارزش سهام تمایل به ثابت ماندن دارد سرمایه گذاران نهادی تا حد زیادی در مورد تقسیم سهام بی طرف هستند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ولی
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
خوب است خودتان یک نگاهی به ارقامی که در این خبر آوردید بکنید تا متوجه شوید افت قیمت ۲۲ دلار با احتساب قیمت اولیه هر سهم ۲۲ درصد نمی شود
به خدا حیف است چنین اشتباهاتی در اخبار شما باشد
0
0
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی