کد خبر: ۲۸۵۷۴
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

نقش فناوری برای کسب و کارها

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دو سوم کسب و کارها از فناوری برای بهبود کارایی استفاده می کنند.

به گزارش «نبض فناوری»،  تمایل کسب‌وکارها برای بهره‌وری، عامل انگیزشی کلیدی است که پذیرش فناوری‌های نوآورانه مانند واقعیت افزوده (AR)، رباتیک و اینترنت اشیا (IoT) را تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش 2022 تحول دیجیتال و فناوری های کسب و کار نسل بعدی، که توسط پلتفرم نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر، نرم افزار حسابداری bluQube انجام شده است، تقریباً دو سوم مشاغل (65 درصد) اکنون نیاز به افزایش کارایی در سازمان خود دارند.

تمایل به بهبود کارایی و بهره وری در فناوری هایی که به طور فزاینده ای در کسب و کار برجسته می شوند منعکس شد. بر اساس این تحقیق، نزدیک به یک سوم از رهبران شرکت (30 درصد) در حال حاضر استفاده از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی را گزارش کرده‌اند که از طریق اتوماسیون می‌تواند در زمان قابل توجهی در فرآیندهای سختی مانند ورود داده صرفه‌جویی کند.

جای تعجب نیست که صرفه جویی در هزینه ها عامل مهمی در پشت این موضوع است که چرا 44 درصد از کسب و کارها به فناوری روی می آورند و تقریباً از هر 10 کسب و کار چهار (39 درصد) تمایل به ارائه تجربه بهتر برای مشتریان خود را برجسته می کند و بر آگاهی صاحبان مشاغل از این موضوع تأکید می کند.

قابل توجه است که تقریباً یک سوم (32 درصد) از رهبران شرکت گزارش کردند که بهبود پایداری در کسب و کارشان دلیل اصلی استفاده از فناوری است، زیرا نگرانی‌های زیست‌محیطی به طور فزاینده‌ای در عرضه گسترده‌تر سازمان نقش مهمی دارد.

تغییر اجباری به کار از راه دور به دلیل همه‌گیری کووید-19 باعث افزایش سرمایه‌گذاری‌های فناوری نیز شد. تقریباً از هر سه کسب‌وکار یک نفر (32 درصد) می‌گوید که کمک به انتقال به کار از راه دور جایی است که تحول دیجیتال بیشترین مزیت‌ها را به همراه داشته است و طبق این تحقیق، کار از راه دور منجر به بیش از سه چهارم (76 درصد) کسب‌وکارها شده است.

با نگاهی به طرف دیگر مقیاس، این تحقیق همچنین تعدادی از موانع را شناسایی کرد که مانع از جذب تحول دیجیتال بیشتر در مشاغل می‌شود. ترس از نقض امنیت دیجیتال، که در چند سال گذشته گریبانگیر تعدادی از شرکت‌های مطرح بوده است، توسط 35 درصد از پاسخ‌دهندگان و پس از آن نگرانی‌های هزینه (34 درصد) و کمبود وقت، برای اجرا و آموزش کارکنان (32 درصد) ذکر شده است.

Simon Kearsley، مدیر عامل نرم‌افزار حسابداری bluQube، اظهار داشت: «پروژه‌های تحول دیجیتال دیگر محدود به تعداد انگشت شماری از شرکت‌های آینده‌نگر نیستند  در واقع، آن‌ها با ظرفیت‌های متفاوت توسط اکثریت قاطع کسب‌وکارها در همه بخش‌ها انجام می‌شوند.

وقتی صحبت از سرمایه گذاری در فناوری به میان می آید، دیدن عواملی مانند رتبه بندی کارایی و کیفیت خدمات در کنار عوامل مالی و حتی بالاتر از آن، دلگرم کننده است.

ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی