کد خبر: ۲۸۵۸۲
|
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۲۰

ادوارد اسنودن: روی رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید

«ادوارد اسنودن»، افشاگر معروف و رئیس بنیاد آزادی مطبوعات (FPF) با حضور در کنفرانس جدیدی توضیح داد که ارزش اصلی رمزارزها را به جای سرمایه‌گذاری، در استفاده از آن‌ها می‌بیند. او همچنین درباره وضعیت فعلی امنیت اینترنت نیز توضیح داد.

به گزارش «نبض فناوری»، «ادوارد اسنودن»، افشاگر معروف و رئیس بنیاد آزادی مطبوعات (FPF) با حضور در کنفرانس جدیدی توضیح داد که ارزش اصلی رمزارزها را به جای سرمایه‌گذاری، در استفاده از آن‌ها می‌بیند. او همچنین درباره وضعیت فعلی امنیت اینترنت نیز توضیح داد.

اسنودن که اخیرا در کنفرانس Consensus 2022 کوین‌دسک (CoinDesk) در آستین، تگزاس حضور پیدا کرده بود، می‌گوید:

«من در سال 2013، با استفاده از بیت کوین موفق شدم تا هزینه سرورها را با نام مستعار پرداخت کنم.»

او سال 2013 با افشاگری‌های جاسوسی گسترده‌ای که در مورد آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا کرده بود، به شهرت رسید. اسنودن در ادامه توضیحات خود گفت:

«به طور کلی، مردم را تشویق نمی‌کنم تا پول خود را روی ارزهای دیجیتال به عنوان یک فناوری سرمایه‌گذاری کنند و این همان چیزی است که من را از بسیاری از افراد جامعه دور می‌کند.»

ادوارد اسنودن: روی رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید

اخیرا گروهی از کارشناسان حوزه فناوری با ارسال نامه‌ای به قانونگذاران ایالات متحده، از فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال انتقاد کرده بودند. اسنودن در واکنش به این نامه، از رمزارزها دفاع کرد و توضیح داد که امضاکنندگان به طور عمدی باعث درک نادرست از صنعت کریپتو شده‌اند و از همان استدلال‌های قدیمی که چندین بار مطرح شده، استفاده کرده‌اند.

او از اکثر امضاکنندگان این نامه انتقادی، به عنوان «ترول‌های عمومی فعال» یاد کرد.

نظر ادوارد اسنودن درباره امنیت اینترنت

ادوارد اسنودن: روی رمزارزها سرمایه‌گذاری نکنید

اسنودن در ادامه، درباره وضعیت فعلی حریم خصوصی در اینترنت صحبت کرد و توضیح داد که پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه رمزگذاری محتوای ارتباطات حاصل شده اما همچنان نسبت به فراداده (Metadata) ابراز نگرانی کرد. او درباره Metadata گفت:

«آن را مانند یک ون با شیشه‌های دودی تصور کنید که در یک بزرگراه حرکت می‌کند. نمی‌توانید ببینید مسافران چه کسانی هستند، اما همچنان می‌توانید مسیر حرکت، مقصد و مدت زمان آن را ببینید. باید مطمئن شویم که هیچ کس به آن سطح دسترسی ندارد.»

متادیتا، به داده‌هایی گفته می‌شود که جزئیاتی از یک داده را در برگرفته است.

ادوارد اسنودن که پس از افشای اطلاعات آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا به جاسوسی متهم شده بود، پس از پناهندگی به روسیه، اکنون در این کشور اقامت دائم دارد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی