کد خبر: ۲۸۶۰۷
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

استفاده یک استارتاپ از داده های اپل واچ

سازمان غذا و دارو آمریکا به استارتاپ Rune Labs اجازه استفاده از اپل واچ را برای نظارت بر پارکینسون می دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، به نظر می رسد سنسورهای حرکت اپل واچ می تواند ابزار مفیدی برای بیماران پارکینسون و پزشکان آنها باشد. رویترز امروز گزارش داد FDA به Rune Labs مجوز استفاده از نرم افزار خود را با اپل واچ برای ردیابی علائم بیماری پارکینسون داده است. استارتاپ سلامت دیجیتال مستقر در سانفرانسیسکو نرم افزاری را برای watchOS ایجاد کرده که می تواند علائم رایج پارکینسون مانند لرزش، حرکت غیرارادی یا آهسته، سفتی و تعادل ضعیف را تشخیص دهد. گوشی‌های هوشمند و سایر انواع کنترل از راه دور پارکینسون مدتی است که وجود داشته‌اند، اما این اولین نرم‌افزار طراحی‌شده برای اپل واچ است که FDA آن را برای اختلالات حرکتی مشخص کرده است.

این شرکت در سال 2018 یک API اختلال حرکتی را به ResearchKit منبع باز خود اضافه کرد و دری را برای توسعه دهندگان باز کرد تا برنامه های watchOS را برای ردیابی پارکینسون و سایر بیماری ها ایجاد کنند. همانطور که Rune Lab اشاره می کند، این شرکت اولین شرکتی است که از API برای اهداف تجاری استفاده می کند.

اپلیکیشن watchOS توسط Rune Labs به پزشکان در طول زمان به داده‌های حرکتی بیمار دسترسی می‌دهد، که می‌تواند اطلاعاتی را که از معاینه فیزیکی حضوری دریافت می‌کنند تکمیل کند. Rune Labs همچنین خاطرنشان می کند که ابزارهای اپل واچ قادر به ارائه تصویر کاملی از اختلال خود به بیماران نیستند.

اپل زمان و هزینه زیادی را روی گسترش و به‌روزرسانی قابلیت‌های ردیابی سلامت و تناسب اندام ساعت متمرکز کرده است، و بسیاری از موارد دیگر در به‌روزرسانی‌های آینده ارائه خواهند شد. در اوایل این ماه FDA همچنین ویژگی AFib History WatchOS را مشخص کرد (که ضربان قلب نامنظم و بسیار سریع را کنترل می‌کند) و در به‌روزرسانی آینده watchOS 9 منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی