کد خبر: ۲۸۶۱۹
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۶

صنعت خودرو را ایده‌های نوآورانه متحول می‌کند؛ شناسایی فناوری‌های کلیدی

صنعت خودرو برای تحول نیازمند استفاده بهینه از نوآوری‌ها و فناوری‌هایی است که می‌توانند پاسخ‌گوی نیازها و چالش‌های فعلی این صنعت باشند.

به گزارش «نبض فناوری»، یکی از مهمترین صنایع فعال کشور، صنعت خودرو است که با وجود همه ظرفیت های دانشی و تخصصی موجود در کشور هنوز به حد انتظار رشد نکرده است و نتوانسته رضایت مشتریان را به خوبی جلب کند. یکی از دلایل این موضوع عدم استفاده درست از فناوری و نوآوری در فرآیند طراحی و ساخت خودروهای تولید داخل است.

از طرفی طی سه سال اخیر نهادهای مرتبط و ذیربط این حوزه مانند گروه توسعه فناوری های نوین خودرویی و طرح ها کلان ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاشند تا با همراهی شرکتهای دانش بنیان و صنایع توانمند داخلی، به این مشکلات پاسخ دهند.

شرکت های دانش بنیان و خلاقی که در صورت شناسایی و استفاده درست از آنها می توانند به توسعه صنعت خودرو کمک کنند. در همین راستا هم «نخستین همایش ظرفیت‌های همکاری‌ شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو» با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد تا نیازمندی‌های شرکت‌ها و صنایع تابعه گروه صنعتی ایران خودرو، ارائه و ظرفیت ها و توانمندی های دانشی و تخصصی شرکتهای دانش بنیان ارایه شود. این رویداد فرصتی شد تا یک به‌هم‌رسانی میان نیازها و توانمندی ها شکل گیرد.

این همایش با هدف جذب ایده‌ها و نوآوری‌های مورد نیاز صنعت خودرو، فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و حمایت‌های ساختاری از نوآوران و فناوران در زنجیره ارزش این گروه صنعتی برگزار شد.

در این همایش بیش از ۲۰ کارگاه و نشست تخصصی با موضوعات مختلف از جمله فناوری‌های توسعه پلتفرم‌ها، موتور، کاتالیست و کاهش آلایندگی، انتقال قدرت، پلتفرم‌های برق و الکترونیک، ساخت و تولید پلیمر‌ها و فلزات پیشرفته، باتری و فناوری‌های کلیدی در خودرو‌های برقی، خدمات پس از فروش و کسب وکار‌های نوین در حوزه خودرو‌های سواری و سنگین برگزار شد.

در این رویداد بر افزایش سهم نسبی شرکت‌های دانش بنیان در تولید ایران‌خودر، تشکیل پارک علم و فناوری خودرو و به کارگیری دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها نیز تاکید شد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی