کد خبر: ۲۸۶۳۱
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

آیا اینترنت اکسپلورر به تاریخ می پیوندد؟

مایکروسافت از فردا به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر در ویندوز 10 پایان می دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، همانطور که در ماه مه گذشته فاش شد، مایکروسافت از 15 ژوئن دیگر از برنامه دسکتاپ Internet Explorer 11 پشتیبانی نخواهد کرد. اگر از Windows Server 2022 یا نسخه قبلی سیستم عامل با پسوند سرویس طولانی مدت استفاده می کنید، همچنان پشتیبانی IE11 را دریافت خواهید کرد، اما این نشان دهنده پایان مؤثر به روز رسانی نرم افزار برای اکثر افراد است. ویندوز 11 شامل برنامه دسکتاپ IE نیست.

حالت اینترنت اکسپلورر مرورگر Edge همچنان تا سال 2029 یا بعد از آن پشتیبانی می‌شود، بنابراین اگر فقط به سازگاری با موتور وب قدیمی‌تر نیاز دارید، گیر نخواهید کرد.

 این شرکت طی چند ماه آینده به تدریج کاربران را از اینترنت اکسپلورر به Edge هدایت می کند و نرم افزار قدیمی را از طریق به روز رسانی ویندوز به طور دائم غیرفعال می کند.

این ضرب الاجل پایان فصل تلخ و شیرینی در تاریخ مایکروسافت است. اینترنت اکسپلورر در کنار ویندوز 95 راه اندازی شد و اولین طعم وب را به بسیاری از افرادی که قبلاً از مرورگرهای اولیه مانند Netscape Navigator استفاده نکرده بودند، ارائه داد.

پرونده ضد انحصار ایالات متحده در سال 2001 علیه مایکروسافت حول محور اتهامات سوء استفاده از محدودیت های اینترنت اکسپلورر برای حفظ سلطه ویندوز بر بازار بود. این مرورگر همچنین به دلیل امنیت ضعیف (مخصوصاً از طریق کنترل های ActiveX) و رندر غیر استاندارد که اغلب سازندگان وب سایت را مجبور به بهینه سازی برای اینترنت اکسپلورر می کرد، شهرت داشت. مایکروسافت در نهایت برخی از آشکارترین نقص‌های اینترنت اکسپلورر را برطرف کرد، اما سرعت آهسته این چرخش به مرورگرهایی مانند Google Chrome و Mozilla Firefox کمک کرد تا به شهرت برسند.

در نتیجه احتمالاً IE را از دست نخواهید داد. نادیده گرفتن تأثیر این برنامه هنوز سخت است و نقص های آن در نهایت منجر به انتخاب بیشتر مرورگر و همچنین تغییر به سمت استانداردهای واقعی وب شد. میراث IE ممکن است برای سال‌های آینده باقی بماند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی