کد خبر: ۲۸۶۳۳
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

نگاه شرکت ادوبی به متاورس

ادوبی می گوید ابزارهای طراحی متاورس را برای تراشه های اپل بازسازی کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»،  شرکت ادوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد که چندین ابزار خود را برای ایجاد محتوای سه‌بعدی بازسازی کرده است تا آنها را روی رایانه‌های Apple Inc که از تراشه‌های سری M اختصاصی سازنده آیفون استفاده می‌کنند، به خوبی کار کنند.

ادوبی مدت‌هاست که یکی از بازیگران اصلی ارائه نرم‌افزار در زمینه‌های خلاقانه مانند عکاسی، طراحی گرافیک و فیلم بوده است. اما ادوبی در تلاش است تا ابزارهای بیشتری برای ساخت جهان‌ها و اشیاء سه‌بعدی مورد استفاده در بازی‌های ویدیویی و به‌طور فزاینده‌ای به اصطلاح متاورس بسازد، جایی که شرکت‌هایی مانند Meta Platforms Inc امیدوارند از فناوری واقعیت افزوده برای پوشش محتوای دیجیتال استفاده کنند.

ادوبی در سال 2019 هنگامی که شرکت فرانسوی Allegorithmic را به مبلغی نامشخص خریداری کرد، ابزار نرم افزاری به نام Substance 3D را به دست آورد. این ابزار به سازندگان فیلم‌هایی مانند «Frozen 2» و بازی‌ها کمک می‌کند تا اشیاء دیجیتالی را که ایجاد می‌کنند با طیف گسترده‌ای از بافت‌های واقعی، مانند چوب یا چرم، آغشته کنند.

ادوبی گفت که نرم افزار را مجدداً طراحی کرده است تا بر روی تراشه های اختصاصی اپل اجرا شود.

فرانسوا کوتین، مدیر ارشد بازاریابی در ادوبی، گفت: تراشه‌های جدید اپل قدرت پردازش گرافیکی جدیدی را اضافه کرده‌اند و ادوبی قصد دارد از آن در نرم‌افزار جدید استفاده کامل کند.

ادوبی همچنین روز سه شنبه اعلام کرد که مشتریان جدیدی را برای ابزارهای تولید محتوای سه بعدی خود ثبت کرده است، از جمله برند مد آلمانی Hugo Boss و برند کفش Salomon Group.

برچسب ها: متاورس ادوبی اپل
ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی