کد خبر: ۲۸۶۴۴
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۰

مشخصات شیائومی 12 اولترا در فضای اینترنت منتشر شد

شیائومی 12 اولترا محصول همکاری 2 کمپانی شیائومی و لایکا به‌شمار رفته و بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست طی ماه جولای و تنها چند ماه پس از اعلام شراکت 2 طرف عرضه خواهد شد. قرار گرفتن نام لایکا در کنار پرچم‌دار جدید شیائومی موجب طرح این پرسش می‌شود که دوربین اسمارت‌فون مذکور تا چه اندازه انتظارات را برآورد ه خواهد کرد؟

به گزارش «نبض فناوری»، شایعات نشان می‌دهند که شیائومی 12 اولترا از سخت‌افزار دوربین مشابه با مدل می 11 اولترا استفاده خواهد کرد. این پدیده به‌معنای استفاده از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (با قابلیت OIS و احتمالا یک سنسور جدید)، ماژول تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی 5 برابری و لنز فوق‌عریض 48 مگاپیکسلی خواهد بود. یک خبرچین با نام Yogesh Brar از طریق انتشار فهرست مشخصات احتمالی شیائومی 12 اولترا، این ادعا را مورد تائید قرار داده است.

مشخصات شیائومی 12 اولترا در فضای اینترنت منتشر شد

با این‌حال سیستم دوربین احتمالا از یک مولفه دیگر یعنی حسگر 3D TOF میزبانی خواهد کرد. دوربین سلفی نیز احتمالا همانند شیائومی می 11 اولترا در سال گذشته از یک سنسور 20 مگاپیکسلی مشابه استفاده خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که شیائومی 12 اولترا در عوض به‌کارگیری نمایشگر می 11 اولترا از پنل مورد استفاده در اسمارت‌فون شیائومی 12 پرو بهره خواهد برد. این پنل از نوع LTPO AMOLED بوده و دارای اندازه 6.7 اینچی، رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. برای مقایسه جالب است بدانید که شیائومی می 11 اولترا مجهز به یک پنل غیر LTPO با اندازه 6.81 اینچ بود.

مشخصات شیائومی 12 اولترا در فضای اینترنت منتشر شد

بر اساس اطلاعات لو رفته توسط شخص خبرچین، توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 به‌همراه 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 256 یا 512 گیگابایت حافظه‌ داخلی از نوع UFS 3.1 تامین خواهد شد. همچنین این هندست به‌صورت پیش‌فرض رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 را اجرا خواهد کرد.

 

مشخصات شیائومی 12 اولترا در فضای اینترنت منتشر شد
رندرهای احتمالی از شیائومی 12 اولترا

نهایتا از جنبه ویژگی‌های سیستم الکتریکی نیز بایستی خاطرنشان کرد که باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی این هندست از فناوری شارژ سریع 67 واتی در بستر سیم و شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی خواهد کرد. شیائومی 12 پرو از قابلیت شارژ 120 واتی در بستر سیم پشتیبانی می‌کند. لذا انتظار می‌رود که هندست اولترا نیز از چنین قابلیتی برخوردار باشد. با این‌حال اطلاعات منتشر شده در این زمینه به نوعی ضد و نقیض هستند.

البته در فهرست مشخصات لو رفته، برخی جزئیات از قلم افتاده است. به‌‌عنوان مثال مشخص نیست که آیا شیائومی 12 اولترا همانند مدل نسل قبلی خود مجهز به نمایشگر ثانویه روی پنل پشتی خواهد بود یا خیر. با این‌حال بر اساس شنیده‌ها این هندست از پنل پشتی با بافت چرمی و آیکون شاخص برند لایکا با رنگ قرمز استفاده خواهد کرد. اگرچه این مشخصه‌ها می‌توانند متعلق به نسخه ویژه‌ای از شیائومی 12 اولترا باشند. رندرهای احتمالی منتشر شده از این هندست از به‌کارگیری ظاهری براق و فقدان نمایشگر ثانویه روی پنل پشتی حکایت دارند.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی