کد خبر: ۲۸۶۵۹
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

اپل با ارزش‌ترین برند جهان شناخته شد

در نظرسنجی کانتار برند زد (Kantar BrandZ)، اپل با کنار زدن آمازون از جایگاه برتر، عنوان باارزش‌ترین برند جهان را برای نخستین بار در سه سال گذشته تصاحب کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، ارزش برند اپل امسال به ۹۴۷ میلیارد دلار رسیده است در حالی که در نظرسنجی کانتار، آمازون به رتبه سوم تنزل کرده است. اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۵، عنوان با ارزش‌ترین برند جهان نام گرفته بود.

برند فشن لویی ویتون که متعلق به شرکت LVMH است، نخستین برند لوکسی است که در میان ۱۰ برند برتر قرار گرفت. ارزش این برند با وجود بازگشت کند مصرف کنندگان پس از پاندمی کووید، رشد ۶۴ درصد داشت و به ۱۲۴.۲ میلیارد دلار رسید. شرکت تسلا با ۱۸ پله صعود، در رتبه بیست و نهم ایستاد و با افزایش علاقه به خودروهای برقی، به برترین برند خودرو تبدیل شد.

هدف از نظرسنجی کانتار، نشان دادن تاثیر برند بر ارزش بازار یک شرکت و توانایی آن در فروش است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۰۰ میلیون مشترک برای خدماتی شامل سرگرمی و ابری داشت. با این حال قیمت سهام این شرکت از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۲۵ درصد ریزش کرده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی