کد خبر: ۲۸۶۸۵
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌های استخراج صوت از ویدیو در موبایل

استخراج صوت از ویدیو یکی از کاربردهای عمومی برنامه‌های مبدل محسوب می‌شود؛ اما ابزارهای اختصاصی هم برای این کار توسعه یافته‌اند. در ادامه به معرفی بهترین برنامه های تبدیل فیلم به اهنگ برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS خواهیم پرداخت.

به گزارش «نبض فناوری»،اگر تنها به صوت یک ویدیو نیاز دارید، می‌توانید به سراغ اپلیکیشن‌هایی که در پایین به آن‌ها اشاره شده است، بروید. البته گزینه‌های دیگری هم مثل ابزارهای آنلاین جهت انجام چنین کاری در دسترس کاربران قرار دارند، اما معمولا آپلود ویدیوهای حجیم در آن‌ها کمی دردسرساز است.

۱. برنامه Video to MP3 Converter
اپلیکیشن Video to MP3 Converter یکی از محبوب‌ترین عناوین در میان برنامه های تبدیل فیلم به آهنگ است که ۱۰ میلیون دانلود در کنار امتیاز ۴.۸ را در گوگل پلی کسب کرده است. خوشبختانه امکانات آن به صورت رایگان ارائه شده است و نیازی به خرید‌های درون برنامه‌ای نیست؛ اگرچه کاربران باید با تبلیغات داخلی دست و پنجه نرم کنند.

پس از ورود به برنامه باید گزینه Video to Audio را برای استخراج صوت از ویدیو انتخاب نمایید. دو حالت کلی برای انجام این فرایند در نظر گرفته شده است که شامل حالت‌های ساده و پیشرفته می‌شود. هنگام انتخاب گزینه پیشرفته (Advanced) می‌توانید فرمت فایل خروجی را از میان mp3 و aac انتخاب کنید. همچنین امکان تنظیم نوع انکود و بیت ریت دلخواه را هم خواهید داشت. سایر ویژگی‌های اپ Video to MP3 Converter هم شامل ابزار برش فایل‌های صوتی و تصویری و پردازش پس‌زمینه فایل‌ها می‌شود.


۲. برنامه VIDEO TO MP3
اپلیکیشن Video to Mp3 محصولی از شرکت مشهور InShot است که در زمینه توسعه ابزارهای ویرایشگر عکس و فیلم فعالیت می‌کند. این عنوان هم با استقبال بالایی از سوی کاربران مواجه شده است و ۱۰ میلیون دانلود و امتیاز ۴.۸ را در کارنامه دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های اپ می‌توان به رابط کاربری چشم‌نواز آن اشاره نمود که برتری نسبی در مقایسه با رقبا دارد. همچنین قابلیت ادغام فایل‌های صوتی گزینه مفید دیگری است که در برخی مواقع می‌تواند بسیار کاربردی واقع شود.

به کمک برنامه Video to MP3 می‌توان ویدیوها را پیش از استخراج صوت، برش داد و فرمت دلخواه را از میان MP3 و AAC در کنار FLAC و WAV انتخاب نمود. افزایش میزان صدا تا ۳۰۰ درصد و امکان انتخاب همزمان چندین ویدیو هم از ویژگی‌های جانبی دیگر این اپ به شمار می‌رود.


۳. برنامه MP3 Video Converter
اپلیکیشن MP3 Video Converter با ۱۰۰ میلیون دانلود در گوگل پلی توانسته است به محبوب‌ترین عنوان در میان فهرست بهترین برنامه های تبدیل فیلم به اهنگ تبدیل شود. رابط کاربری بسیار ساده و رایگان بودن تمامی قابلیت‌ها از دلایل موفقیت این اپ محسوب می‌شود. فرمت‌های ورودی در آن شامل 3GP و MP4 در کنار FLV می‌شود و از فرمت‌های خروجی MP3 و AAC هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

کاربران در هنگام استفاده از برنامه MP3 Video Converter می‌توانند متادیتای فایل‌ها مثل عنوان، آلبوم و هنرمند را نیز ویرایش کنند. انتخاب بیت ریت و نوع انکود (VBR و CBR) هم در این اپ به چشم می‌خورد. اگرچه قابلیت‌های آن به پیشرفتگی سایر رقبا نیستند، اما برای استفاده‌های معمولی گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.


۴. برنامه تبدیل فیلم به اهنگ Timbre
اپلیکیشن Timbre یک ابزار همه‌کاره و قدرتمند برای ویرایش فایل‌های صوتی و تصویری است که امکان تبدیل ویدیو به آهنگ را هم فراهم می‌سازد. هنگام اولین ورود به آن با دو بخش کاملا مجزا مواجه می‌شوید که گزینه Video to audio میان موارد داخل لیست برای استخراج صوت از ویدیو در نظر گرفته شده است.

برنامه Timbre به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و خبری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای در آن نیست؛ اگرچه تبلیغات داخلی در آن دیده می‌شود. فرمت‌های صوتی مختلف مثل MP3 و FLAC در کنار WAV و AAC درون آن قابل انتخاب هستند و از انواع فرمت‌های ویدیویی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

۵. برنامه Extract Audio from Video
اپلیکیشن Extract Audio from Video از دیگر عناوین کاملا رایگان میان برنامه های تبدیل فیلم به اهنگ است که برای استفاده‌های معمولی کاربرد دارد. فرمت‌های ورودی در آن شامل MP4 و 3GP در کنار WEBM می‌شود و برای فایل‌های خروجی هم تنها فرمت‌های MP3 و M4A در دسترس قرار دارند.

برنامه Extract Audio from Video ابزار ساده‌ای هم برای برش دادن فایل‌ها در اختیار کاربر می‌گذارد؛ اما از نظر عملکرد نمی‌توان آن را با برخی عناوین پیشرفته‌تر داخل این لیست مقایسه نمود. در نتیجه اگر به دنبال امکانات و ویژگی‌های بیشتری هستید، بهتر است به سراغ موارد قبلی بروید.


۶. برنامه Video to MP3
اپلیکیشن Video to MP3 نام مشابهی با محصول ساخته شده توسط استودیو InShot دارد؛ اما در حقیقت برنامه کاملا مستقلی از یک توسعه‌دهنده دیگر به شمار می‌رود. همچنین برخلاف اپ همنام آن، خبری از پرداخت درون برنامه‌ای در این عنوان نیست و تنها دارای تبلیغات داخلی است. همچنین هیچگونه محدودیت زمانی برای مدت زمان ویدیوها هم برای آن در نظر گرفته نشده است.


برنامه Video to MP3 از فرمت‌های ورودی متنوعی پشتیبانی می‌کند؛ اما تنها فرمت صوتی خروجی قابل انتخاب در آن MP3 است. یک ابزار داخلی ساده هم برای برش دادن فایل‌ها و انتخاب قسمت‌های دلخواه در آن قرار گرفته است. در صورت علاقه می‌توانید صوت استخراج شده را به شکل مستقیم به عنوان صدای زنگ تماس دستگاه خود انتخاب کنید.


۷. برنامه Audio Converter - Extract MP3
اپلیکیشن Audio Converter یکی از بهترین برنامه های تبدیل فیلم به اهنگ برای آیفون و آیپد است که به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. فرمت‌های ورودی قابل استفاده در آن شامل MP4 و 3GP همراه با MOV و MKV می‌شود و فرمت‌های خروجی متنوعی مثل MP3 و OGG را هم مورد پشتیبانی قرار می‌دهد.

اگرچه برنامه Audio Converter را می‌توان به شکل رایگان دانلود کرد؛ اما امکانات و قابلیت‌های این نسخه با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند. نسخه پرمیوم اپ با قیمت ۲.۹۹ دلار عرضه شده است که محدودیت‌های گفته شده در آن وجود ندارد و کاربران به تمامی ویژگی‌ها دسترسی خواهند داشت.

ه برش فایل‌ها، تبدیل ویدیو به گیف و معکوس‌کننده پخش از دیگر ویژگی‌های برنامه Video to MP3 محسوب می‌شوند. اگر به دنبال گزینه‌ای کاملا رایگان و بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای دستگاه‌های اپل هستید، این اپ می‌تواند انتخاب کاملا مناسبی به شمار برود.


۹. برنامه MP3 Converter - Audio Extractor
آخرین گزینه در لیست بهترین برنامه های تبدیل فیلم به آهنگ، اپلیکیشن MP3 Converter است که برای محصولات اپل در دسترس قرار دارد. این اپ از دستگاه‌های مبتنی بر iOS 8.0 به بالاتر پشتیبانی می‌کند؛ پس تقریبا تمامی آیفون‌ها (به جز نسل اول) می‌توانند از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند.

برنامه MP3 Converter از فرمت‌های ویدیویی و صوتی مختلفی پشتیبانی به عمل می‌آورد؛ اگرچه تعداد فرمت‌های مورد پشتیبانی در نسخه پرمیوم بیشتر از نسخه رایگان است.. همچنین یک ویجت برای دسترسی آسان‌تر به ویژگی‌های آن و تبدیل سریع ویدیو به صوت در نظر گرفته شده است. حذف نویز هوشمند در کنار حذف صدای خواننده، اکولایزر و بهبود صدای باس از دیگر قابلیت‌های آن به شمار می‌روند. در نسخه در پرمیو محدودیت مدت زمان ویدیو و تبلیغات داخلی هم حذف شده است.

بهترین برنامه تبدیل اهنگ به فیلم برای اندروید کدام است؟
اگر به دنبال امکانات پیشرفته در زمینه استخراج صوت از ویدیو روی دستگاه‌های اندرویدی هستید، می‌توانید به سراغ اپلیکیشن Video to MP3 از استودیوی مشهور InShot یا برنامه Timbre بروید. همچنین عناوین ساده‌تری مثل Video to MP3 Converter و MP3 Video Converter در دسترس قرار دارند که استفاده از امکانات آن‌ها کاملا رایگان است.

بهترین برنامه تبدیل اهنگ به فیلم برای آیفون و آیپد کدام است؟
اپلیکیشن‌های Audio Converter و MP3 Converter از جمله عناوین پیشرفته در زمینه تبدیل ویدیو به صوت برای آیفون و آیپد هستند؛ اما نسخه‌های رایگان آن‌ها با برخی محدودیت‌ها همراه است. اپلیکیشن Video to MP3 از معدود مواردی است که بدون پرداخت درون برنامه‌ای در دسترس کاربران دستگاه‌های اپل قرار دارد.

بهترین جایگزین برنامه های تبدیل اهنگ به فیلم چیست؟
ابزارهای آنلاین متعددی برای استخراج صدا از ویدیو در دسترس قرار دارند که می‌توانند جایگزین برنامه‌های اختصاصی این کار شوند. اگر از سرعت اینترنت خوبی برخوردار هستید و حجم ویدیوهای مورد نظر شما هم چندان زیاد نیست می‌توانید به سراغ وب سایت online-audio-converter.com بروید.

منبع:دیجیاتو

برچسب ها: صوت ویدئو برنامه
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی