کد خبر: ۲۸۶۹۰
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۲

آموزش اضافه کردن فیلتر محصولات در وردپرس

کاربران سایت فروشگاهی تمایل دارند که به محصول مورد نظرشان به سرعت دسترسی پیدا کنند و زمان کمتری برای جست و جوی آن بگذارند.

کاربران سایت فروشگاهی تمایل دارند که به محصول مورد نظرشان به سرعت دسترسی پیدا کنند و زمان کمتری برای جست و جوی آن بگذارند. جست و جو برای یافت محصول از حوصله کاربر خارج بوده و حتی اگر این بار خرید هم بکند ممکن است برای خرید بعدی به سایت شما مراجعه نکند. آمارها نشان می دهد که 75% افراد اگر در عرض 15 ثانیه محصول موردنظر را پیدا نکنند سایت را ترک می کنند. این مساله برای سایت هایی که محصولات و دسته بندی های متنوعی دارند اهمیت بیشتری دارد.

ممکن است مشتری شما به دنبال یک محصول با سایز و رنگ خاصی باشد و با وجود دسته بندی نتواند محصول را سریع پیدا کند. استفاده از فیلتر در این مواقع ضروری است و بر اساس هر ویژگی که فکر کنید می توانید برای محصولات فیلتر تعریف کنید.  اگر سایت شما وردپرس است افزونه فیلتر محصولات ووکامرس یک افزونه با امکانات متنوع برای افزودن بی نهایت فیلتر است که فروش شما را افزایش می دهد.

این محصول امکاناتی مانند جست و جوی ایجکس، فیلتر محصولات موجود یا نا موجود، ساخت بی نهایت فیلتر، شخصی سازی فیلتر ها و ده ها ویژگی دیگر دارد. در این مقاله قصد داریم آموزش نصب و کار با تنظیمات افزونه  Woocommerce Product Filter را توضیح دهیم. ابتدا نصب افزونه و سپس نحوه ایجاد فیلتر را آموزش می دهیم.

نصب افزونه فیلتر محصولات ووکامرس

ابتدا افزونه را دانلود کرده و از بخش افزونه ها > افزودن، فایل افزونه را آپلود و آن را نصب و فعال می کنیم.

تنظیمات افزونه Woocommerce Product Filter

برای دسترسی به تنظیمات فیلترها، از پیشخوان وردپرس وارد بخش ووکامرس > پیکربندی شده و از سربرگ Product Filter که بعد از نصب افزونه اضافه می شود می توانید به تنظیمات دسترسی داشته باشید.

ایجاد فیلتربا افزونه فیلتر محصولات ووکامرس

شما می توانید فیلترهای مختلفی برای هر بخش از سایت که بخواهید ایجاد کنید. همانطور که در تصویر مشخص است اولین گزینه حالات فیلتر است که می توانید هر فیلتری که بخواهید را با گزینه های جدید و حذف، اضافه کرده یا حذف کنید. دقت کنید که نام فیلتری که وارد می کنید باید انگلیسی باشد. اگر در بخش جدید نام را فارسی تایپ کنید امکان انتخاب آن فیلتر در این بخش وجود نخواهد داشت.

 

با انتخاب هر فیلتر تنظیمات آن نمایش داده شده و قابل تغییر خواهند بود. در ادامه سربرگ حالات فیلتر تنظیمات افزونه را معرفی کرده و نحوه ایجاد فیلتر محصولات را با هم می بینیم.

سربرگ داشبورد

در این سربرگ تنظیماتی مانند خروجی گرفتن از تنظیمات، وارد کردن تنظیمات، بکاپ، بازگردانی، بازنشانی به تظنیمات اولیه و غیره را می توان انجام داد.

سربرگ حالات فیلتر

1.فیلترها: در این بخش می توانید فیلترهایی مانند فیلتر بر اساس قیمت، دسته بندی، قیمت، ویژگی های تعریف شده و غیره را تعریف کنید. با انتخاب دسته بندی به ویژگی هایی که در بخش محصولات > ویژگی ها قبلا اضافه کرده اید دسترسی خواهید داشت. شما برای هر محصول در صفحه محصول این ویژگی را اضافه کرده باشید هنگام فیلتر در صفحه دسته بندی نمایش داده می شود. در واقع این فیلترها از ویژگی محصولات تنظیم می شوند. برای مثال می خواهید یک فیلتر برای دسته بندی موبایل ایجاد کنید، قبلا برند را به عنوان یک ویژگی تعریف کرده اید و آن ویژگی را با مقادیری مانند سامسونگ، اپل، هوآوی و غیره تعریف کرده اید.

آموزش اضافه کردن فیلتر محصولات در وردپرس

با کلیک روی افزودن آیتم، در بخش انتخاب طبقه بندی ویژگی یا دسته مورد نظر را انتخاب کنید.  بعد از اینکه فیلتر اضافه شد با کلیک روی هر فیلتر تنظیمات آن باز می شود که می توانید:

  • عنوان فیلتر را تفییر دهید.
  • در بخش توضیحات برای هر فیلتر خاص، یک زیرعنوان و توضیح بنویسید.
  • مرتب سازی بر اساس ID، نامک، تعداد محصول و غیره انجام دهید.
  • اگر می خواهید چند دسته بندی نمایش داده شده و بقیه با دکمه نمایش بیشتر نشان داده شوند بخش دکمه نمایش بیشتر را تنظیم کنید.
  • برای دسته بندی سلسله مراتب تعیین کنید.
  • عناصری که می خواهید در فیلتر نشان داده نشوند برای مثال Title یا عنوان را مخفی کنید.
  • وابستگی ایجاد کنید تا فیلتر را بر اساس دسته انتخابی نشان دهد. مثلا با فعال کردن گزینه وابستگی برای دسته پوشاک فیلتر سیستم عامل نشان داده نمی شود. تنظیمات آن را بر روی مخفی شوند قرار دهید.

آموزش اضافه کردن فیلتر محصولات در وردپرس

تنظیمات ظاهری فیلترها: برای هر فیلتر تنظیمات ظاهری وجود دارد. در بخش مدیریت مجموعه نوع آن را مشخص می کنید که متن ساده، تصویر بندانگشتی، باکس انتخاب و غیره باشد. فرض کنید در دسته بندی موبایل فیلتر سیستم عامل را تعیین کردید نوع را برای آن روی تصویر بند انگشتی تنظیم می کنید و تصویر و سایز تصویر برای آن انتخاب می کنید.  برای فیلتر دسته بندی نیازی نیست کاری کنید ولی فیلتر رنگ را می توانید از نظر ظاهری تغییر دهید و تنظیماتی مانند انتخاب رنگ، متن جایگزین، نام، نمایش لیبل، سایز لیبل و طرح آن را انتخاب کنید.

نکته: تنظیمات هر فیلتر می تواند بسته به نوع فیلتر متفاوت باشد. برای مثال در فیلتر محدوده قیمت، گزینه هایی مانند ابتدا و انتها وجود دارد که امکان انتخاب حداقل و حداکثر قیمت را می دهد. ظاهر فیلتر را تغییر بدهید، گام شماری یعنی چند تا چندتا جلو برود که می توانید تنظیم کنید 1000 تومان 1000 تومان پیش برود.

 

2. عمومی: در این بخش تنظیمات نحوه نمایش فیلترها را انجام دهید. در بخش انتخاب ظاهر طبقه بندی می توانید ظاهر باکس فیلتر را تغییر دهید. اگر می خواهید فیلتر پیشرفته ایجاد کنید action های مختلف در بخش Action برای فرم فیلتر قرار دهید.

3. تنظیمات ظاهر: در این بخش ظاهر فیلتر را مشخص می کنید. قسمت انتخاب طرح شامل چند مدل نمایش فیلتر است. انتخاب حالت های پیش فرض، پاپ آپ، انتخاب باکس، سایدبار چسبیده به راست و چپ و غیره امکان پذیر است. به علاوه می توانید مشخص کنید که فیلتر کجا نمایش داده شود.

4. وابستگی: در صورتی که بخش وابستگی غیرفعال باشد و شما یک دسته را برای فیلتر انتخاب کنید، برای مثال دسته موبایل، برای فیلتر برند همه برندها مثل برند پوشاک را هم نمایش می دهد. با فعال کردن گزینه وابستگی، وقتی شما در صفحه محصولات یک دسته را انتخاب می کنید نسبت به انتخاب شما، بقیه فیلترهایی که محصولات در آنها نیستند را حذف می کند.

5. واکنشگرا: بر اساس سایز انتخابی شما فیلتر را ریسپانسیو نشان دهد یا خیر.

فزودن فیلتر به یک سایت فروشگاهی اهمیت زیادی دارد و اگر به دنبال موفقیت و کسب درآمد بیشتر برای فروشگاه خود هستید پیشنهاد می کنم که حتما با استفاده از افزونه های فیلتر محصولات یک فروشگاه آنلاین حرفه ای برای خود ایجاد کنید.

اگر شما فیلتر پیشرفته را برای محصولات خود ایجاد کردید باید بدانید که ایندکس شدن صفحات فیلتر ایجاد شده توسط گوگل می تواند برای سایت شما یک فاجعه به بار بیاورد. پس باید با استفاده از افزونه های سئو آنها را مدیریت کنید. افزونه رنک مث امکان دسترسی و تغییر فایل Robots.txt را برای ایندکس نکردن صفحات فیلتر می دهد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی