کد خبر: ۲۸۷۹۷
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

توقف استفاده از ابزار تشخیص چهره توسط مایکروسافت

مایکروسافت استفاده از ابزار تشخیص چهره شناخته شده برای شناسایی احساسات را متوقف می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، مشتریان مایکروسافت اکنون برای استفاده از خدمات تشخیص چهره خود که می تواند افراد را قادر سازد از طریق اسکن چهره وارد وب سایت ها شوند نیاز به تاییدیه دارند

مایکروسافت اعلام کرد که فروش فناوری‌هایی را که احساسات افراد را بر اساس تصویر چهره حدس می‌زند، متوقف می‌کند و دیگر دسترسی نامحدود به فناوری تشخیص چهره را فراهم نخواهد کرد.

مایکروسافت از سال گذشته، در حال بررسی است که آیا سیستم های تشخیص احساسات ریشه در علم دارند یا خیر.

سارا برد مدیر واحد هوش مصنوعی Azure مایکروسافت گفت: «این تلاش‌ها سؤالات مهمی را در مورد حریم خصوصی، عدم توافق بر سر تعریف «احساسات» و ناتوانی در تعمیم ارتباط بین حالت چهره و حالت عاطفی در موارد استفاده، مناطق و جمعیت‌شناسی مطرح کرد.

مشتریان فعلی یک سال تا از دست دادن دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی که مدعی استنباط احساسات، جنسیت، سن، لبخند، موهای صورت، مو و آرایش هستند فرصت خواهند داشت.

Google Cloud آلفابت سال گذشته ارزیابی مشابهی را آغاز کرد که اولین بار توسط رویترز گزارش شد.

مایکروسافت همچنین گفت که مشتریان اکنون باید مجوز استفاده از خدمات تشخیص چهره خود را دریافت کنند، که می تواند افراد را قادر سازد تا از طریق اسکن چهره به وب سایت ها وارد شوند یا درهای قفل شده را باز کنند.

این شرکت از مشتریان خواست تا از موقعیت‌هایی که حریم خصوصی را نقض می‌کند یا ممکن است فناوری با مشکل مواجه شود، مانند شناسایی افراد زیر سن قانونی، اجتناب کنند، اما به صراحت این استفاده‌ها را ممنوع نکرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی