کد خبر: ۲۸۸۷۴
|
۰۴ تير ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

ساخت کارخانه نیمه هادی اینتل به تاخیر افتاد

اینتل تولید کارخانه 20 میلیارد دلاری نیمه هادی را به دلیل قانون تراشه های ایالات متحده به تاخیر انداخت.

مصطفی گودرزی

به گزارش «نبض فناوری»، بنا بر گزارش‌ها، اینتل برنامه‌های ساخت کارخانه نیمه‌رساناهای ۲۰ میلیارد دلاری خود در ایالات متحده را به تاخیر انداخته است.

سازنده تراشه به ZDNet گفت که به دلیل تأخیر مداوم قانون ، فعلاً با راه‌اندازی تأسیسات اوهایو پیش نمی‌رود.

اینتل در بیانیه‌ای گفت: «متاسفانه، بودجه Chips Act آهسته‌تر از آنچه ما انتظار داشتیم حرکت کرده است و ما هنوز نمی‌دانیم چه زمانی انجام می‌شود.»

این سازنده تراشه گفت: «زمان آن فرا رسیده است که کنگره اقدام کند تا بتوانیم با سرعت و مقیاسی که مدت‌ها برای اوهایو و سایر پروژه‌های ما برای کمک به بازگرداندن رهبری تولید نیمه‌رساناهای ایالات متحده و ایجاد یک زنجیره تامین نیمه‌رسانا انعطاف‌پذیرتر پیش‌بینی کرده بودیم، پیش برویم».

با این حال، اینتل گفت که همچنان قصد دارد ساخت و ساز این پروژه را در سال جاری آغاز کند و تولید آن تا سال 2025 آغاز شود.

سنای ایالات متحده نسخه ای از این لایحه را سال گذشته تصویب کرد، اما هنوز از سوی جو بایدن رئیس جمهور تایید نشده است.

اوایل سال جاری، کیوان اسفرجانی، معاون ارشد تولید، زنجیره تامین و عملیات اینتل، گفته بود که "محدوده و سرعت توسعه اینتل در اوهایو، به شدت به تامین مالی از قانون CHIPSبستگی دارد.

اینتل در ژانویه اعلام کرد که بیش از 20 میلیارد دلار جهت ساخت دو کارخانه جدید در ایالات متحده برای ساخت تراشه های پیشرفته سرمایه گذاری می کند، زیرا جهان با کمبود نیمه هادی دست و پنجه نرم می کند.

انتظار می‌رود فاز اولیه این پروژه در نیو آلبانی در نزدیکی کلمبوس، اوهایو، 3000 شغل اینتل و 7000 شغل ساختمانی ایجاد کند و از ده‌ها هزار شغل طولانی‌مدت محلی در سراسر اکوسیستم گسترده پشتیبانی کند.

مدیرعامل اینتل گفت: «اقدامات اینتل به ایجاد یک زنجیره تامین انعطاف‌پذیرتر و تضمین دسترسی قابل اعتماد به نیمه‌هادی‌های پیشرفته برای سال‌های آینده کمک می‌کند.

وی افزود: «این کارخانه‌ها مرکز جدیدی برای ساخت تراشه‌های پیشرفته در ایالات متحده ایجاد خواهند کرد که خط آزمایشگاهی داخلی اینتل و رهبری اوهایو را در تحقیقات و فناوری پیشرفته تقویت می‌کند.»

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی