کد خبر: ۲۸۹۳۲
|
۰۶ تير ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۶
شکایت یک موسسه به رگولاتور استرالیا؛

جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان در ۳ فروشگاه بزرگ استرالیایی

یک گروه حمایت از مصرف کننده در استرالیا ۳فروشگاه زنجیره ای این کشور را به رگولاتور حریم خصوصی ارجاع داده زیرا آنها فناوری شناسایی چهره را به شیوه ای مداخله آمیز برای مشتریان اجرا کرده اند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، این گروه خواهان انجام اقداماتی علیه فروشگاه های زنجیره ای شده است.

موسسه CHOICE در شکایتی به دفتر کمیسیونر اطلاعات استرالیا اعلام کرد فروشگاه زنجیره ای «گودگایز» همچنین فروشگاه سخت افزاری بانینگز و شرکت کی مارت بدون اجازه از فناوری شناسایی چهره استفاده می کنند و این امر نقض قانون حریم خصوصی است.

این موسسه به طور مستمر گزارش هایی برای دولت تهیه می کند که مربوط به چالش های مصرف کنندگان است که به نوشته وب سایت در بسیاری از تغییرات قانونگذاری مانند ممنوعیت ها یا محصولات مالی خطرناک نقش مهمی ایفا می کنند.

CHOICE در شکایت خود اشاره کرده فناوری شناسایی صورت ریسک های قابل توجهی برای افراد ایجاد می کند مانند نقض حریم خصوصی، شناسایی نادرست، تبعیض، پروفایل بندی و علاوه بر این موارد امکان نشت اطلاعات و سرقت هویت نیز وجود دارد.

این ۳ فروشگاه زنجیره ای در مجموع حدود ۸۰۰ شعبه دارند. به گفته گروه حمایت از مصرف کننده آنها داده های خصوصی و اطلاعات حساس مشتریان را بدون رضایت آنها و افشای صریح این روند در قوانین خود، جمع آوری کرده اند.

هرگونه تحقیقی در این زمینه، بزرگترین بررسی استرالیا درباره فناوری شناسایی چهره خواهد بود. البته دفتر کمیسیونر اطلاعات استرالیا پیش این نیز چالش مذکور را بررسی کرده بود.

این سازمان در سال ۲۰۲۱ میلادی به فروشگاه های زنجیره ای ۷-Eleven دستور داد تا تصاویر صورت مشتریان که در بیش از ۷۰۰ شعبه جمع آوری شده را حذف کند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
برای هزاران کاربر در سراسر جهان؛ موتور جستجوی گوگل قطع شد
وبگردی