کد خبر: ۲۹۰۰۰
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۴

استارتاپ Venus Aerospace از یک هواپیمای هایپرسونیک مفهومی رونمایی کرد

استارتاپ Venus Aerospace در رویداد UP.Summit از طرح مفهومی خود با نام Stargazer به عنوان یک هواپیمای هایپرسونیک رونمایی کرد. در طول چند سال گذشته، توجه زیادی به هایپرسونیک (Hypersonic) شده و شرکت‌های زیادی فعالیت خود در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

به گزارش «نبض فناوری»،  Stargazer اولین هواپیمای هایپرسونیک مفهومی این شرکت مستقر در هیوستون، تگزاس محسوب می‌شود که طراحی آن به صورت کامل نمایش داده شده. طبق گزارش‌های موجود، این وسیله نقلیه می‌تواند در حدود یک ساعت به دور زمین بچرخد. همچنین این هواپیما با سرعت فوق‌العاده سریع خود می‌تواند از یک فرودگاه معمولی بلند شود و در حالت هایپرسونیک، تا لبه ماورای جو (حدود 50 هزار متری سطح زمین) پرواز کند.

مشخصات هواپیمای هایپرسونیک Venus Aerospace
هواپیمای هایپرسونیک این شرکت، 30.5 متر عرض و 46 متر طول دارد و وزن آن حدود 70 هزار کیلوگرم اعلام شده است. همچنین حداکثر 12 مسافر می‌توانند با آن جابجا شوند.

استارتاپ Venus Aerospace دو سال پیش تاسیس شد و هدف اصلی‌اش برای موشک هایپرسونیک خود رساندن مسافران به مقصد در کوتاه‌ترین زمان ممکن با سرعتی نزدیک به 11 هزار کیلومتر در ساعت است. همچنین این استارتاپ می‌خواهد رویکردی دوستدار محیط زیست باشد. سرمایه‌گذاران تاکنون 33 میلیون دلار روی این طرح مفهومی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

البته توسعه این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و برخی جزئیات آن مشخص نیست. به عنوان مثال، هنوز معلوم نیست که این استارتاپ به عنوان سوخت Stargazer از چه چیزی استفاده خواهد کرد. همچنین هنوز به سوالات و نگرانی‌هایی که در مورد آلودگی صوتی وجود دارد، پاسخ داده نشده است.

با این وجود، یکی از بنیانگذاران استارتاپ در گذشته گفته بود به توجه به اینکه Stargazer در ارتفاع 51 کیلومتری و سرعت 9 ماخ (11 هزار کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند، قادر به شنیدن صدای آن نخواهیم بود.

رویداد UP.Summi که این طرح مفهومی در آن نمایش داده شده، گردهمایی انحصاری است که اولین بار سال 2017 برگزار شد و طیف وسیعی از مدیران اجرایی شرکت‌ها، بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران با دریافت دعوتنامه در آن حضور پیدا می‌کنند.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی