کد خبر: ۲۹۰۰۶
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی به دلیل کمبود تراشه

سال گذشته در پی کمبود تراشه ۱۰۱ کلاهبرداری در آمریکا گزارش شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، به گفته شرکت ردیابی کلاهبرداری در صنعت تراشه(ERAI )، سال گذشته به دلیل کمبود شدید پردازنده‌ها، کلاهبرداری‌های اینترنتی افزایش یافته است.
به گزارش سایت euronews، مارک اسنایدر  مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که سال گذشته   ۱۰۱ مورد کلاهبرداری اینترنتی در آمریکا گزارش شده است.

او گفت:" برخی از شرکت‌ها به دنبال تراشه‌هایی بودند که نمی‌توانستند از طریق توزیع‌کنندگان مجاز و تأیید شده آن‌ها را خریداری کنند به همین علت  از اینترنت این محصولات را تهیه و مبالغی را پرداخت کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها بیشتر  این کلاهبرداری‌ها توسط دلالان تراشه در چین انجام شده است."

کمبود تراشه

 آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که تعداد کلاهبرداری‌های گزارش شده به شرکت ERAI در سال گذشته ۵۰۴ و در سال ۲۰۲۰، ۴۶۳ مورد بوده است. این یک کاهش شدید از ۹۶۳ مورد در سال ۲۰۱۹ است. اسنایدر گفت که تعطیلی‌های مرتبط با بیماری همه‌گیری چین می‌تواند کار را برای جعل‌کنندگان سخت‌تر کرده باشد.

بر اساس گزارش‌ها، این اطلاعات در سمپوزیوم قطعات و مواد تقلبی منتشر شده است. با این حال، احتمالاً تعداد واقعی کلاهبردرای‌ها به طور قابل توجهی بیش‌تر است، زیرا برخی از شرکت‌ها می‌ترسند با اعلام خریداری تراشه‌های تقلبی به برند خود  آسیب بزنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی