کد خبر: ۲۹۰۰۹
|
۰۹ تير ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

نسخه جدید گوگل کروم مشکل کنفرانس ویدیویی را حل کرد

آخرین نسخه گوگل کروم، تجربه تماس ویدیویی را بهبود می‌بخشد و ابزار‌های بیشتری را اضافه می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، آخرین نسخه بتا گوگل کروم (بتا ۱۰۴) شامل تعدادی تغییر مفید است. به‌روزرسانی‌های این نرم افزار در دستگاه‌های Android، Chrome OS، Linux، macOS و Windows در دسترس خواهند بود؛ البته این نرم افزار در iOS نسخه کمی متفاوت را اجرا می‌کند.

سرفصل فهرست به‌روزرسانی‌های نسخه ۱۰۴ که از اوایل این هفته در دسترس است، Region Capture است. ویژگی کنفرانس ویدئویی مبتنی بر مرورگر، مدت‌ها است که در کروم پشتیبانی می‌شود، اما اشتراک‌گذاری صفحه نمایش گاهی اوقات منجر به "اثر سالن آینه" می‌شود.

در جدیدترین شکل خود، Region Capture کروم اکنون می‌تواند یک آهنگ ویدیویی را برش داده و محتوا را قبل از اشتراک‌گذاری از راه دور، حذف کند. این بدان معنا است که هنگام استفاده از مجموعه‌های کنفرانس ویدیویی مانند Google Meet، دیگر اشتراک‌گذاری ویدیو ناخوشایند شرکت‌کنندگان وجود ندارد.

گوگل کروم

سایر تغییرات کروم ۱۰۴

پرسش‌های رسانه‌ای که بخش مهمی از پاسخ‌گویی در طراحی اکثر صفحات وب هستند نیز با ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی شده‌اند. توسعه دهندگان اکنون می‌توانند از عملگر‌های مقایسه ریاضی معمولی و همچنین عملگر‌های منطقی «or» و «not» هنگام کنار هم قرار دادن یک صفحه، استفاده کنند.

علاوه بر این، کوکی‌هایی که با ویژگی صریح «انقضا» یا «حداکثر سن» تنظیم شده‌اند، اکنون به ۴۰۰ روز محدود شده‌اند، که گوگل می‌گوید به دلیل گرد بودن و نزدیکی آن به ۱۳ ماه یا کمی بیشتر از یک عدد انتخاب شده است.

سایر تغییرات شامل اجازه دادن به سایت‌ها برای قرار دادن محتوای تمام صفحه و یک پنجره بازشو در صفحه‌های جداگانه و ثانویه است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: گوگل کروم کنفرانس
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی