کد خبر: ۲۹۰۳۳
|
۱۱ تير ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

تلاش اپل برای رقابت با یک غول فناوری در بازار AR-VR

گزارش جدیدی حاکی از آن است که متا (فیسبوک سابق) که 90 درصد از سهم بازار هدست واقعیت مجازی (VR) را در اختیار دارد، با چالش‌های سختی روبه‌رو شده است؛ زیرا اپل اولین هدست خود را در سال آینده عرضه می‌کند.

مژگان الیکائی آهاری

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس گزارش IDC، هدست‌های واقعیت مجازی Quest 2 متا بسیار محبوب باقی ماند زیرا محموله‌های جهانی هدست‌های VR در سه ماهه اول سال 2022به 241.6 درصد افزایش یافت.

رامون لاماس، مدیر تحقیقات تیم واقعیت افزوده و واقعیت مجازی IDC ، گفت: این اولین هدست اپل است که در درجه اول برای مخاطبان کوچکی از کاربران اولیه و طرفداران اپل جذاب خواهد بود.

در حالی که پیکو تا حد زیادی در داخل مرزهای چین فعالیت می‌کند، حضور خود را در بسیاری از بازارهای جهانی حفظ کرده است، اگرچه این امر عمدتاً در بخش تجاری رخ داده است.

DPVR، HTC و iQIYI با مجموع کمتر از 4 درصد، پنج شرکت برتر را تکمیل کردند.

جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات IDC Mobility و Consumer Device Trackers، گفت: متا به سرمایه گذاری دلاری برای توسعه متاورس ادامه می دهد، اما استراتژی ارتقای سخت افزار کم هزینه به بهای سودآوری در دراز مدت پایدار نیست.

او افزود: «خبر خوب این است که هدست‌های بهره‌وری متا در آینده به عنوان نقطه شروعی برای چرخش این شرکت به سمت سخت‌افزار درآمدزا بالاتر عمل خواهد کرد.»

پیش‌بینی می‌شود که محصولات VR در سال 2022 رشد بیشتری داشته باشند، زیرا انتظار می‌رود حجم کل سال به 13.9 میلیون دستگاه برسد که 26.6 درصد افزایش یافته است.

با این حال، سال 2023 به عنوان یک سال حیاتی برای صنعت VR (و همچنین واقعیت افزوده) خواهد بود، زیرا انتظار می‌رود هدست‌های نسل بعدی متا، پیکو و سونی در کنار هدست‌هایی از اپل عرضه شوند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی