کد خبر: ۲۹۰۳۴
|
۱۱ تير ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

وضع مقررات اتحادیه اروپا برای رمزارزها

اتحادیه اروپا مقرراتی را برای کنترل بازار سرکش کریپتو تصویب کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت‌های رمزارز برای صدور و فروش توکن‌های دیجیتال در اتحادیه اروپا بر اساس قوانین جدید پیشگامانه مورد توافق اتحادیه برای مهار بازار بی‌ثبات به مجوز و تضمین‌های مشتری نیاز دارند.

در سطح جهانی، دارایی‌های رمزنگاری تا حد زیادی غیرقانونی هستند و اپراتورهای ملی در اتحادیه اروپا فقط باید کنترل‌هایی را برای مبارزه با پولشویی نشان دهند.

نمایندگان پارلمان اروپا و کشورهای اتحادیه اروپا اواخر روز پنجشنبه توافقی را در مورد قانون بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) به پایان رساندند.

استفان برگر، قانونگذار آلمانی راست میانه که مذاکرات را از طرف پارلمان رهبری می‌کرد، گفت: «امروز ما در غرب وحشی دارایی‌های رمزنگاری نظم می‌دهیم و قوانین روشنی را برای یک بازار هماهنگ تعیین می‌کنیم.»

برگر گفت: کاهش اخیر ارزش ارزهای دیجیتال به ما نشان می‌دهد که چقدر ریسک‌پذیر و سوداگرانه هستند و این که اقدام اساسی است.

بازارهای رمزارز در سال جاری تحت فشار سقوط USD Coin و مسدود شدن برداشت‌ها و نقل و انتقالات توسط وام‌دهنده اصلی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده سقوط کرده‌اند.

بیت کوین، بزرگترین توکن، از زمان رکورد 69000 دلاری خود در نوامبر، حدود 70 درصد سقوط کرده است و کل بازار را به پایین کشیده است.

حمایت از مصرف کنندگان

کشورهای اتحادیه اروپا گفتند که این مقررات تاریخی نقش اتحادیه اروپا را به عنوان یک استاندارد کننده برای مسائل دیجیتال تایید می کند.

آنها افزودند: با قوانین جدید، ارائه دهندگان خدمات دارایی های رمزارز باید به الزامات قوی برای محافظت از کیف پول مصرف کنندگان احترام بگذارند و در صورت از دست دادن دارایی های رمزنگاری شده ی سرمایه گذاران مسئول شوند.

این توافق برای تبدیل شدن به یک قانون و پس از آن یک دوره اجرایی نیاز به مهر رسمی پارلمان اروپا و کشورهای اتحادیه اروپا دارد.

قانون جدید به صادرکنندگان دارایی‌های کریپتو و ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط «گذرنامه» می‌دهد تا از یک پایگاه واحد به مشتریان در سراسر اتحادیه اروپا خدمات ارائه دهند.

دارندگان استیبل کوین ها (نوعی از ارزهای دیجیتال طراحی شده برای حفظ ارزش ثابت ) در هر زمان و به صورت رایگان توسط ناشر، با نظارت همه استیبل کوین ها توسط ناظر بانکی بلوک، EBA، ادعایی را ارائه می دهند.

رابرت کوپیچ، دبیر کل گروه لابی Blockchain for Europe که شامل صرافی‌های اصلی Binance و Crypto.com می‌شود، گفت: به لطف تغییرات لحظه آخری، ما همچنین می ترسیم که استیبل کوین ها اساساً راهی برای سودآوری نداشته باشند.

AFME، یک نهاد صنعت بازارهای مالی، گفت که این قوانین باعث اطمینان، کاهش پراکندگی و توسعه یک بازار قوی و با عملکرد خوب خواهد شد.

Finance Watch، که منافع عمومی در امور مالی را ترویج می‌کند، گفت که قوانین از مصرف‌کنندگان محافظت می‌کند و از نقش جدید EBA پس از مشکلاتی که با استیبل کوین‌ها با آن مواجه شد، استقبال کرد.

بسیاری از دولت ها، از جمله ایرلند، لیتوانی و یونان، مدت‌هاست که با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که دارایی‌های دیجیتالی هستند که اشیایی از هنر گرفته تا ویدیو را نشان می‌دهند، مخالفت کرده‌اند.

اما تحت فشار قانونگذاران اتحادیه اروپا، توافقی که پنجشنبه شب به دست آمد، پیش‌بینی می‌کند که «NFTها از محدوده خارج می‌شوند، مگر اینکه در دسته‌های دارایی‌های رمزنگاری موجود قرار بگیرند».

بروکسل ظرف 18 ماه ارزیابی خواهد کرد که آیا قوانین مستقل برای NFTها مورد نیاز است یا خیر.

رگولاتورهای ملی مسئول صدور مجوز به شرکت های رمزنگاری خواهند بود.

ESMA استانداردهایی را برای شرکت های رمزنگاری ایجاد خواهد کرد تا اطلاعات مربوط به ردپای خود را افشا کنند.

ایالات متحده و بریتانیا، دو مرکز بزرگ رمزنگاری، هنوز قوانین مشابهی را تصویب نکرده اند.

شرکت پشتیبان اصلی استیبل کوین USD Coin این قوانین را "یک نقطه عطف مهم" نامید.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی