کد خبر: ۲۹۰۳۹
|
۱۱ تير ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

رئیس جمهور آمریکا به استیو جابز «نشان افتخار آزادی» اعطا می‌کند

استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل فقید اپل از «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده نشان افتخار آزادی ریاست‌جمهوری (Presidential Medal of Freedom) را دریافت خواهد کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، کاخ سفید در بیانیه رسمی خود توضیح داد که این عنوان، بالاترین نشان افتخار در ایالات متحده است که می‌توان به یک غیرنظامی اعطا کرد. همانطور که در ادامه بیانیه آمده، افرادی واجد شرایط دریافت این نشان هستند که به رشد اقتصادی، ارزش‌ها یا امنیت ایالات متحده و صلح جهانی کمک زیادی کرده‌ باشند و فعالیت‌های اجتماعی، عمومی یا خصوصی مهمی انجام داده باشند.

رئیس جمهور آمریکا به استیو جابز «نشان افتخار آزادی» اعطا می‌کند

جابز در آوریل سال 1976 کمپانی اپل را تاسیس کرد و از آن زمان به یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان تبدیل شده است. او به توسعه و عرضه محصولات زیادی از جمله رایانه‌های مک، آی‌پاد و آیفون کمک کرد که اکنون به یکی از برترین دستگاه‌های بازار تبدیل شده‌اند. با این حال، جابز در 5 اکتبر 2011 درگذشت.

بیانیه کاخ سفید درباره استیو جابز

رئیس جمهور آمریکا به استیو جابز «نشان افتخار آزادی» اعطا می‌کند

کاخ سفید در بیانیه خود درباره استیو جابز نوشت:

«بینش، تخیل و خلاقیت او منجر به اختراعاتی شد که شیوه ارتباطات جهان را تغییر داده و همچنان به عملکرد خود ادامه می‌دهد و همچنین صنایع کامپیوتر، موسیقی، فیلم و بی‌سیم را متحول کرده است.»

از جمله سایر افرادی که امسال این نشان را دریافت می‌کنند می‌توان به دنزل واشینگتن، بازیگر مطرح سینما و جان مک‌کین، سیاست‌مدار آمریکایی اشاره کرد. این جایزه در تاریخ 7 ژوئیه (16 تیر) اهدا خواهد شد.

اولین بار «جان اف. کندی»، سی و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده سال 1963 این نشان را معرفی کرد و تاکنون 647 بار به دیگران اعطا شده است. از جمله افراد مشهوری که این نشان را دریافت کرده‌اند می‌توان به استیون هاوکینگ، فیزیکدان انگلیسی، رابرت دنیرو، بازیگر مشهور آمریکایی و الویس پرسلی، خواننده افسانه‌ای اشاره کرد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی