کد خبر: ۲۹۰۵۹
|
۱۲ تير ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

نظر معامله گران درباره وضعیت بیت کوین چیست؟

ارزش بیت کوین در ژوئن تقریباً 38 درصد کاهش یافت تا دومین زیان ماهانه خود را از زمان آغاز به کار در سال 2009 به ثبت برساند.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس گزارش داده های CoinGecko، بیت کوین در تاریخ 1 ژوئن بیش از 31000 دلار معامله شد و تا 17700 دلار در اواسط ماه کاهش یافت. این کاهش ماهانه پس از سقوط 38.6 درصدی بیت کوین در آگوست 2011، دومین نزول است و قیمت ها را به زیر بالاترین سطح سال 2017 رساند.

زیان های ژوئن در بحبوحه کاهش احساسات اقتصاد کلان، ترس از تورم و خطرات سیستماتیک از داخل اکوسیستم کریپتو، مانند ورشکستگی احتمالی وام دهنده رمزارز Celsius Network و انفجار صندوق تامینی ارزهای دیجیتال Three Arrows Capital رخ داد.

علی کساب، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری کریپتو Centurion & Co، گفت: «زیان‌ها ناشی از عوامل بسیاری بود. این موارد شامل سیاست‌های پولی در مرز واکنش بانک‌های مرکزی به تورم فزاینده ناشی از کووید-19 و جنگ جاری روسیه و اوکراین بود. »

کساب با اشاره به اینکه انتظار دارد سرمایه‌گذاری‌های سازمانی به دارایی سرازیر شود و قیمت بهتری ایجاد کند، افزود: «از فروپاشی Terra تا انحلال Three Arrows Capital و اخراج‌های بی‌پایان، روند بد در صنعت کریپتو قیمت بیت کوین را کاهش داد.»

دیگرانی مانند کریس تری از پلتفرم  SmartFi می‌گویند انتظار دارند بیت‌کوین در کوتاه‌مدت در محدوده نسبتاً محدودی معامله شود. او گفت: «احساس میز معاملات این است که اگر بیت کوین در محدوده 18000 تا 20000 دلار باقی بماند، مدت زیادی طول خواهد کشید و ما می‌توانیم برای هفته‌ها در این محدوده معاملاتی باشیم.»

بانک‌های مرکزی در اوایل هفته جاری در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا نگرانی‌های خود را از افزایش نرخ در میان سرمایه‌گذاران اعلام کردند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بار دیگر بر تعهد بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره برای کاهش تورم تاکید کرد.

پاول در سخنرانی در نشست بانک مرکزی اروپا گفت که او بیشتر نگران چالش ناشی از تورم است تا احتمال اینکه نرخ های بهره بالاتر می تواند اقتصاد ایالات متحده را به سمت رکود سوق دهد.

چنین چشم‌اندازی باعث شده است که برخی فکر کنند که بیت‌کوین هنوز به پایین‌ترین حد خود نرسیده است، اگرچه بسیاری خوش‌بین هستند که در نهایت بهبود یافته و به بالاترین حد خود خواهد رسید.

جیمی ژائو، بنیانگذار صرافی رمزارز ZBX، گفت: «من فکر نمی‌کنم بیت‌کوین هنوز به پایین‌ترین حد خود رسیده باشد، اما مطمئن هستم که بازار صعودی بازخواهد گشت. من توصیه می کنم بیت کوین را در حالی که قیمت پایین است بخرید و آن را حفظ کنید، زیرا در روند صعودی بعدی، قیمت آن حداقل به 100000 دلار خواهد رسید.

آنتون گولین، مدیر بازرگانی صرافی ارز دیجیتال AAX گفت: «شاخص‌ها نشان می‌دهند که بازار در شرایط ترس شدیدی است، برخی از دارندگان بلندمدت تسلیم شده‌اند. با این حال، این نه اولین و نه آخرین چرخه است و کسانی که برنامه ریزی عملیاتی بلندمدت بهتری دارند، آن را فرصتی برای ساختن و آماده شدن برای روند صعودی بعدی می دانند.»

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
بورس و رمز ارز همه نوعی قمار است.
2
5
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی