کد خبر: ۲۹۰۶۰
|
۱۲ تير ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰

ضرر کووید-19 برای تسلا

تحویل خودرو تسلا به علت تعطیلی های ناشی از کووید در چین حدود 18 درصد کاهش یافت.

مژگان الیکائی آهاری

به گزارش «نبض فناوری»، تسلا اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال 2022 تعداد  254695دستگاه خودرو تحویل داده که حدود 18 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشته است. این گزارش که در سایت تسلا منتشر شد، نشان دهنده پایان تقریباً دوساله تحویل بی‌سابقه سه ماهه شرکت ایلان ماسک است که بیشتر می‌توان آن را به تعطیلی طولانی‌مدت کارخانه آن در شانگهای به دلیل  شیوع کووید دانست.

تسلا گفت که خودروهای مدل 3 و مدل Y  تعداد 238533 مورد از این تحویل را تشکیل می‌دهند در حالی که 16162 مورد برای خودروهای Model S و Model X بوده است. تسلا اعلام کرد که در بخش تولید، موفق به ساخت 258580 خودرو شده است.

چین برای ارتقای جایگاه این شرکت به عنوان یکی از با ارزش ترین خودروسازان جهان بسیار مهم بوده است. اما کارخانه شانگهای تسلا در ماه‌های اخیر گرفتار یک حلقه به‌ظاهر بی‌پایان باز و بسته شده است، زیرا سیاست‌های سختگیرانه قرنطینه کووید این کشور تاثیر خود را گذاشته است.

در ماه مارس، تسلا کارخانه خود در شانگهای را به مدت دو روز در میان به علت افزایش موارد کووید-19 تعطیل کرد و کارخانه را بار دیگر در آوریل تعطیل کرد، زیرا شانگهای همچنان با قرنطینه در سطح شهر دست و پنجه نرم می کند. کارخانه شانگهای بزرگترین کارخانه این شرکت است که هر دو مدل 3 و مدل Ys را تولید می کند.

تسلا اخیراً اولین کارخانه اروپایی خود را در برلین آلمان افتتاح کرد.

برچسب ها: تسلا خودرو کووید19
ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
وبگردی