کد خبر: ۲۹۰۷۴
|
۱۲ تير ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

کاربرد فناوری‌های زیستی در رفع نیازهای حوزه سلامت کشور ارتقا می‌یابد

توسعه و عمق‌دهی به فناوری‌های زیستی در حوزه سلامت از جمله اقداماتی است که می تواند بخش بزرگی از نیازهای کشور در عرصه سلامتی را رفع کند.

به گزارش «نبض فناوری»، فناوری‌های زیستی به عنوان ابزاری قدرتمند و کارآمد برای تحقق توسعه پایدار در دنیا محسوب می‌شوند و نقشی پررنگ در تامین سلامتی و توسعه حوزه بهداشت و درمان بازی می کنند. این فناوری‌ها توانایی ارتقای بهداشت، سلامت، تامین امنیت غذایی و دارویی را دارند به همین دلیل بسیار مورد توجه کشورها قرار گرفته اند.

بر همین اساس ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه فناوری های زیستی در تلاش است تا در تعامل با وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و موسسات حاکمیتی، اقدام به نیازسنجی از دستگاه‌های مرتبط با حوزه سلامت و رفع این نیازها از طریق برگزاری فراخوان و حمایت از شرکت‌ها و هسته‌های فناور توانمند در حوزه‌های مربوطه کند.

در این راستا، جلسات و کمیته‌های متعددی با سازمان دامپزشکی، سازمان انتقال خون ایران و سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شده است. این ستاد پس از احصاء نیازهای دستگاه‌های مذکور، در حال حاضر برنامه‌ریزی برای برگزاری فراخوان و دریافت راهکارهای شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور فعال در این زمینه را آغاز کرده است.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی