کد خبر: ۲۹۰۹۱
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

هک حساب توییتر و یوتیوب ارتش بریتانیا

ارتش بریتانیا در حال بررسی یک هک آشکار پس از به خطر افتادن حساب‌های رسمی توییتر و یوتیوب آن در روز یکشنبه است.

به گزارش «نبض فناوری»، خبر نقض اولین بار توسط Web3 is Going Great منتشر شد. بر اساس این وبلاگ، هر دو حساب به طور همزمان برای تبلیغ دو کلاهبرداری مختلف از ارزهای دیجیتال در معرض خطر قرار گرفتند.

حساب کاربری تایید شده ارتش در توییترچندین لینک به یک وب‌سایت رمزارز جعلی در توییتر منتشر کرد. ممکن است این هک بخشی از یک کمپین گسترده تر برای افزایش محبوبیت اخیر The Possessed باشد. روز شنبه، حساب رسمی توییتر این پروژه به دنبال کنندگان خود درباره حساب تایید شده دیگری که به طور مشابه برای تبلیغ کلاهبرداری NFT با استفاده از نام تجاری The Possessed هک شده بود، هشدار داد.

یوتیوب، کانال ارتش ویدیوهایی را به صورت زنده پخش می کند که در آن تصاویر قدیمی ایلان ماسک، جک دورسی و کیتی وود، مدیر عامل شرکت آرک در حال بحث در مورد ارزهای دیجیتال هستند.

طرحی مشابه در ماه می گذشته 1.3 میلیون دلار برای کلاهبرداران به ارمغان آورد. مشخص نیست چه کسی پشت این حملات است.

یکی از سخنگویان ارتش به گاردین گفت: «ما از نقض حساب‌های توییتر و یوتیوب ارتش آگاه هستیم و تحقیقات در حال انجام است. ما امنیت اطلاعات را بسیار جدی می‌گیریم و در حال حل این مشکل هستیم. تا زمانی که تحقیقات کامل نشود، اظهار نظر بیشتر مناسب نیست.»

در حالی که هکرها در سال 2022 سهم خود را از هک کریپتو داشته اند، تعداد کمی سازمان های دولتی مانند ارتش بریتانیا را هدف قرار داده اند. تا به امروز، بیشتر آنها گروه هایی مانند یوگا لبز، خالق مجموعه محبوب Bored Ape Yacht Club NFT را درگیر کرده اند. در ماه آوریل، حساب اینستاگرام رسمی پروژه در یک کلاهبرداری 2.4 میلیون دلاری فیشینگ در معرض خطر قرار گرفت. جامعه Discord BAYC نیز در سال 2022 در معرض دو حمله فیشینگ جداگانه قرار گرفته است.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی