کد خبر: ۲۹۱۰۶
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

رونمایی اینتل از پردازنده های جدید

اینتل از طیف جدیدی از پردازنده های نسل دوازدهم رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، اینتل در رویداد Intel Core Experience از نسل دوازدهم پردازنده های خود رونمایی کرد. به گفته این شرکت، پردازنده‌های جدید «معماری چند هسته‌ای را برای رایانه‌های شخصی با یک معماری ترکیبی عملکرد کاملاً جدید تعریف خواهند کرد».

جدیدترین پردازنده‌های نسل دوازدهم بر اساس فرآیند اینتل 7 ساخته شده‌اند و با طراحی معماری جدیدی ارائه می‌شوند که شامل دو نوع مختلف هسته تخصصی :کارایی و عملکرد هستند. علاوه بر این، پردازنده‌های جدید از حافظه‌های DDR5، اتصال Thunderbolt 4 و Wi-Fi 6E اینتل (Gig+) نیز پشتیبانی می‌کنند.

این شرکت پردازنده های نسل 12 سری HX خود را به نمایش گذاشته است. پردازنده سری HX دارای حداکثر 16 هسته است و ادعا می کند که عملکرد درجه یک را ارائه می دهد و همچنین از اورکلاک پشتیبانی می کند.

پردازنده های نسل دوازدهم اینتلCore  سری H تا 14 هسته را همراه با گرافیک مجزا ارائه می دهند که ادعا می کند تجربه ای عالی از بازی و ویرایش ویدیو را ارائه می دهد. پردازنده های نسل دوازدهم Core اینتل سری U تا 10 هسته دارند و برای لپ تاپ های نازک و سبک طراحی شده اند.

پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core  سری P نازک و سبک هستند و دارای عملکرد و عملکرد هستند.

علاوه بر پردازنده‌های جدید، این شرکت همچنین طراحی‌ها، مشخصات و شاخص‌های تجربه کلیدی اینتل را برای لپ‌تاپ‌های Evo ویرایش 3 به نمایش گذاشت. نسخه سوم پلتفرم Intel Evo دارای پردازنده‌های نسل دوازدهم Intel Core است.

اینتل همچنین در مورد معماری کش جدید موجود در پردازنده های نسل دوازدهم Intel Core در این رویداد توضیح داد. با نسل دوازدهم Intel Core Architecture، اینتل یک معماری جدید Common Smart Cache اینتل را معرفی می‌کند که در میان P Cores و E Cores و گرافیک‌های پردازنده مشترک است. این شرکت هر دو اندازه حافظه پنهان مشترک هوشمند Intel (L3) و حافظه کش L2 را افزایش داد که باعث افزایش ظرفیت حافظه و کاهش تأخیر می شود که برای بارگذاری سریع بازی و نرخ فریم مهم هستند.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
همراه با ارائه چندین ویژگی دسترسی جدید اپل «ردیابی چشم» را به آیفون‌ها و آی‌پدها می‌آورد
وبگردی