کد خبر: ۲۹۱۱۶
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

یک هکر به پلیس چین زد

یک هکر ادعا می کند که یک میلیارد پرونده شهروندان چینی را از پلیس سرقت کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»،  یک هکر مدعی شده است که مجموعه ای از اطلاعات شخصی یک میلیارد شهروند چینی را از پلیس شانگهای به دست آورده است، که کارشناسان فناوری می گویند، اگر درست باشد، یکی از بزرگترین نقض های داده در تاریخ خواهد بود.

این کاربر اینترنتی ناشناس با نام "ChinaDan" هفته گذشته در انجمن هکرها به نام Breach Forums پست کرد و پیشنهاد فروش بیش از 23 ترابایت (TB) داده را به قیمت 10 بیت کوین، معادل حدود 200000 دلار داد.

در این پست آمده است: "در سال 2022، پایگاه داده پلیس ملی شانگهای (SHGA) به بیرون درز کرد. این پایگاه داده حاوی بسیاری از داده ها و اطلاعات در مورد میلیاردها شهروند چینی است."

پایگاه‌های اطلاعاتی حاوی اطلاعات 1 میلیارد ساکن چینی و چندین میلیارد پرونده است، از جمله: نام، آدرس، محل تولد، شماره شناسه ملی، شماره تلفن همراه، تمام جزئیات جرم/پرونده.

دولت و اداره پلیس شانگهای به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این پست در آخر هفته به طور گسترده در شبکه های اجتماعی Weibo و WeChat چین مورد بحث قرار گرفت و بسیاری از کاربران نگران بودند که ممکن است واقعی باشد.

کندرا شفر، رئیس تحقیقات سیاست فناوری در شرکت مشاوره Trivium China مستقر در پکن، در پستی در توییتر گفت که «افتراق حقیقت از شایعات سخت است».

او گفت: «بدیهی است که این یکی از بزرگترین و بدترین نقض های تاریخ خواهد بود.»

ادعای هک در حالی مطرح می‌شود که چین متعهد شده است حفاظت از حریم خصوصی داده‌های کاربران آنلاین را بهبود ببخشد و به غول‌های فناوری خود دستور داده تا پس از شکایت‌های عمومی در مورد سوء مدیریت و سوء استفاده، از ذخیره‌سازی امن‌تر اطمینان حاصل کنند.

چین سال گذشته، قوانین جدیدی را تصویب کرد که بر نحوه مدیریت اطلاعات شخصی و داده های تولید شده در مرزهای این کشور نظارت می کند.

برچسب ها: چین هکر پلیس
ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی