کد خبر: ۲۹۱۲۹
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

انتظارها از بیت کوین و اتریوم در سه ماهه سوم 2022 چیست؟

قیمت بیت کوین در سه ماهه دوم سال 2022 نزدیک به 56 درصد کاهش یافت. حال در ادامه امسال چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گزارش «نبض فناوری»، ارزش بازار جهانی کریپتو و بسیاری از دارایی‌های برتر ارزهای دیجیتال طی سه ماه گذشته شاهد عقب‌نشینی‌های قابل توجه بوده است.

زمستان طولانی در بازار کریپتو باعث شده است که شرکت کنندگان به نمودارهای قیمت نگاه کنند تا به دنبال بهبود الگوها باشند. دارایی های رمزنگاری برتر - بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) بیش از یک ماه است که در محدوده سطح پایین تر خود قرار دارند.

این رکود در بازار، سرمایه گذاران و معامله گران را برای سود ناامید کرده است. با شروع سه ماهه دیگر سال 2022، این سوال مهم باقی می ماند که آیا بازارهای رمزنگاری می توانند به این زودی بهبودی را ترسیم کنند؟

زیان‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت، دارندگان کوتاه‌مدت و تازه واردان را از این بازار بیرون کرده و تنها دارندگان سرسخت را نگه داشته است.

قیمت بیت کوین در سال 2011 زیر 10 دلار بود. قیمت بیت کوین در هفته گذشته با تسلیم شدن با زیان های ماه و حفظ شتاب محدود در حدود قیمت 20000 دلاری سال 2017 تثبیت شد.

در هفته گذشته، قیمت به پایین‌ترین حد خود در اواسط هفته به 18741 دلار و در انتهای هفته به 19139 دلار رسید. در زمان انتشار، بیت کوین با 4.20 درصد افزایش در پنجره قیمت روزانه، با 19926 دلار معامله شد.

قیمت فعلی همچنان در محدوده 21600 دلاری بالاتر و 18550 دلاری پایین‌تر باقی مانده است.

با وجود شروع سه ماهه جدید، هیچ تغییر مثبتی در بازار وجود نداشت. در واقع، در کمال تعجب بسیاری از تازه واردان، تحلیلگران بر این باور بودند که بیت کوین و اتر می توانند در هفته های آتی برای ضررهای بیشتر آماده شوند.

پس از نیم سال، BTC و ETH بدتر از یک سال پیش بودند. با بدتر شدن محیط اقتصاد کلان در بازارهای مالی، هم بیت کوین و هم اتر سه ماهه دوم سال 2022 را با سودهای سه ماهه منفی به پایان رساندند.

فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه داد و در عین حال هدف آن مهار تورم بود. با این حال، این رویکرد به شدت بر رشد و سقف بازار دارایی‌های ریسکی مانند کریپتو تأثیر گذاشت. با افزایش نگرانی های مربوط به رکود، کریپتوها ممکن است با دوران سختی روبرو شوند.

غول خدمات مالی ژاپن، نومورا، روز دوشنبه در یادداشتی فاش کرد که اقتصادهای بزرگ ممکن است در 12 ماه آینده در بحبوحه سیاست های سختگیرانه دولت و هزینه های بالاتر وارد رکود شوند. چنین روایات رکودی همچنین باعث ایجاد ترس در بین سرمایه گذاران و معامله گران شده است.

قابل ذکر است که بیت کوین در فصل به فصل بیش از 57 درصد از دست داده است، در حالی که اتر در همان زمان بیش از 67 درصد کاهش یافته است. با نگاهی به قیمت دو دارایی برتر، می توان گفت که زیان BTC و ETH در طول سه ماهه تسریع می شود.

داده های قیمت نشان می دهد که در بازارهای نزولی قبلی در سال های 2011، 2014 و 2018، BTC در سه ماهه سوم سال به ترتیب 68، 40 و 2.8 درصد کاهش یافت. این داده ها نشان می دهد که سه ماهه سوم همیشه برای بیت کوین و در نتیجه بازار بزرگتر خوشایند نبوده است.

در آینده، عملکرد و بازیابی قیمت بیت کوین و اتر به شرایط کلان اقتصادی و دست های قوی در بازار بستگی دارد که می تواند قیمت را به سمت بهبود سوق دهد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی