کد خبر: ۲۹۲۰۳
|
۱۸ تير ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۰

اختلال مخابراتی بی سابقه در کانادا برطرف شد

شرکت مخابراتی راجرز کامیونیکیشنز کانادا که شبکه ارتباطی آن در روزهای پنج شنبه و جمعه مختل شده بود، سرانجام دیروز عصر به حالت عادی بازگشت.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، قطعی ۱۹ ساعته خدمات یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی کانادا که دسترسی میلیون‌ها نفر به خدمات بانکی، حمل و نقل و دولتی را مسدود کرد، خشم مشتریان را برانگیخت و بر انتقادها از آن افزود.

قطعی خدمات این شرکت بر تقریباً تمام جنبه‌های زندگی در کانادا تأثیر منفی گذاشت و حتی دسترسی به اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت را نیز دچار اختلال کرد. پلیس کانادا هم تأیید کرد برخی مردم به همین علت نتوانسته‌اند با شماره ۹۱۱ یا سایر شماره‌های اضطراری تماس بگیرند.

کانادایی‌ها برای حل این مشکل در کافه‌ها و کتابخانه‌های عمومی که هنوز به اینترنت دسترسی داشتند، تجمع کرده یا در بیرون هتل‌ها پرسه می‌زدند تا سیگنالی را دریافت کنند. آژانس خدمات مرزی کانادا گفت که این قطعی اپلیکیشن موبایلی آن برای کنترل مسافران ورودی را از کار انداخته است. قفل شدن سیستم‌های آنلاین پرداخت بانکی و دستگاه‌های خودپرداز از جمله دیگر مشکلات گزارش شده بوده است.

تونی استافیری، رئیس و مدیر اجرایی راجرز کامیونیکیشنز کانادا در بیانیه‌ای در وب‌سایت این شرکت بابت این قطعی عذرخواهی کرد. اما به جزئیات و دلایل فنی وقوع این مشکل اشاره‌ای نکرد.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی