کد خبر: ۲۹۲۱۲
|
۱۹ تير ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

چرا توییتر قصد دارد از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا شکایت کند؟

ثروتمندترین فرد جهان گفت که قرارداد 44 میلیارد دلاری خود را برای خرید توییتر فسخ می کند زیرا این شرکت رسانه های اجتماعی چندین مفاد توافقنامه را زیر پا گذاشته است.

به گزارش «نبض فناوری»، برت تیلور، رئیس توییتر، در پلتفرم میکروبلاگینگ گفت که هیئت مدیره قصد دارد اقدامات قانونی را برای اجرای توافقنامه دنبال کند.

او نوشت: «هیئت مدیره توییتر متعهد است که معامله را با قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک ببندد...».

وکلای ماسک در یک پرونده، گفتند توییتر به درخواست‌های متعدد برای اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی یا هرزنامه در این پلتفرم پاسخ نداده یا از پاسخگویی خودداری کرده است، که برای عملکرد تجاری شرکت بسیار مهم است.

در این پرونده آمده است: «توئیتر مفاد متعدد این توافقنامه را نقض می‌کند و به نظر می‌رسد که اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای را ارائه کرده است که آقای ماسک هنگام امضای توافق‌نامه بر آن‌ها تکیه کرده است».

ماسک همچنین گفت که به دلیل اخراج مدیران عالی رتبه و یک سوم تیم جذب استعداد توسط توییتر، از این سمت خارج می‌شود.

سهام توییتر در معاملات طولانی مدت 6 درصد کاهش یافت و به 34.58 دلار رسید. این 36 درصد کمتر از 54.20 دلار به ازای هر سهمی است که ماسک با خرید توییتر در ماه آوریل موافقت کرد.

سهام توییتر پس از اینکه ماسک در اوایل آوریل سهامی را در این شرکت گرفت، افزایش یافت و از آن در برابر فروش شدید بازار سهام  محافظت کرد.

اما پس از اینکه او در 25 آوریل با خرید توییتر موافقت کرد، سهام در عرض چند روز شروع به کاهش کرد زیرا سرمایه گذاران حدس می زدند که ماسک ممکن است از این معامله خارج شود. سهام توییتر با سقوط به پایین ترین سطح خود از ماه مارس تاکنون رسید.

در این قرارداد ماسک می‌خواهد در صورتی که به دلایلی مانند شکست مالی خرید یا مسدود کردن این معامله توسط قانون‌گذاران، نتواند قرارداد را تکمیل کند، یک میلیارد دلار هزینه جدایی به توییتر بپردازد. با این حال، اگر ماسک به تنهایی معامله را فسخ کند، هزینه جدایی اعمال نخواهد شد.

تصمیم ماسک احتمالا منجر به یک کشمکش حقوقی طولانی مدت بین این میلیاردر و شرکت 16 ساله مستقر در سانفرانسیسکو خواهد شد.

دنیل آیوز، تحلیلگر Wedbush، گفت که پرونده ماسک خبر بدی برای توییتر است.

او در یادداشتی به مشتریان نوشت: «این یک سناریوی فاجعه‌بار برای توییتر و هیئت‌مدیره آن است، زیرا اکنون این شرکت در یک نبرد طولانی دادگاه با ماسک مبارزه خواهد کرد تا معامله و یا حداقل هزینه جدایی یک میلیارد دلاری را جبران کند».

ارسال نظرات
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
وبگردی