کد خبر: ۲۹۲۳۹
|
۲۰ تير ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

ایجاد بزرگترین تغییر در گوشی های سامسونگ

سامسونگ گوشی های پرچمدار سری گلکسی اس خود را با دو چیپست مختلف (بسته به منطقه) عرضه می کند: تراشه Exynos خود این شرکت و پردازنده پرچمدار کوالکام.

به گزارش «نبض فناوری»،  آخرین گوشی های سری گلکسی اس، سری گلکسی اس 22 سامسونگ در اوایل امسال با چیپست های Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 و Exynos 2200 عرضه شدند. در واقع، این اولین باری است که مدل های سری پرچمدار با چیپست کوالکام در هند عرضه می شوند (و نه با اگزینوس).

با این حال، به نظر می رسد که این ممکن است در سال 2023 تغییر کند. گزارش ها حاکی از آن است که این شرکت در حال برنامه ریزی برای کنار گذاشتن تراشه Exynos داخلی خود برای سری گلکسی S23 است. به گفته تحلیلگر محبوب، مینگ-چی کو از TF International Securities، سامسونگ گوشی های هوشمند سری گلکسی اس 23 را تنها با چیپست کوالکام در سرتاسر جهان عرضه خواهد کرد و ممکن است چیپست اگزینوس را به طور کامل از خط تولید رد کند. این بدان معناست که هیچ گوشی گلکسی اس 23، گلکسی اس 23 پلاس یا گلکسی اس 23 اولترا مجهز به اگزینوس وجود نخواهد داشت.

به گفته Kuo، دلیل آن عملکرد بهتر تراشه پرچمدار آینده کوالکام (احتمالاً Snapdragon 8 Gen 2 ) در مقایسه با همتای Exynos است. این تحلیلگر ادعا کرده است که Exynos 2300 از نظر عملکرد نمی تواند با پرچمدار کوالکام رقابت کند.

کو همچنین پیش بینی می کند که با عرضه چیپست اسنپدراگون نسل 2، سهم بازار کوالکام در فضای پیشرفته اندروید افزایش یابد. به گفته کو، این گوشی به چیپست با شماره قطعه SM8550 مجهز خواهد شد و با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

طبق گزارش ها تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، احتمالا عملکرد بهتر و بهره وری انرژی بهتری را در مقایسه با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 ارائه می دهد. در همین حال، TM Roh، رئیس سامسونگ موبایل در ماه آوریل تایید کرد که این شرکت در حال کار روی یک تراشه منحصر به فرد برای گوشی های هوشمند گلکسی است. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این محصول بخشی از خط تولید اگزینوس خواهد بود یا این شرکت قصد دارد یک چیپست سفارشی جدید را برای گوشی های پرچمدار خود عرضه کند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی