کد خبر: ۲۹۲۵۶
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

کاهش شدید سهام شرکت های فناوری چین

سهام علی بابا و تنسنت پس از جریمه های اخیر رگولاتورهای چینی کاهش یافت.

به گزارش «نبض فناوری»،  سهام شرکت های فناوری چینی علی بابا و تنسنت روز دوشنبه، یک روز پس از آن که رگولاتورهای چینی شرکت های تابعه خود را به دلیل افشا نکردن تراکنش ها و عدم رعایت قوانین ضد انحصاری جریمه کردند، به شدت کاهش یافت.

سهام غول تجارت الکترونیک علی بابا در هنگ کنگ 6.8 درصد سقوط کرد، در حالی که شرکت بازی و رسانه های اجتماعی Tencent Holdings  به مقدار 3.2 درصد سقوط کرد. شاخص هانگ سنگ 3 درصد کاهش یافت.

اداره دولتی تنظیم بازار چین فهرستی از 28 معامله را منتشر کرد که قوانین ضد انحصاری را نقض می کرد.

این شامل 5 تراکنش علی بابا و 12 تراکنش Tencent بود. سرکوب گسترده در بخش فناوری اغلب به قیمت سهام در هنگ کنگ و شانگهای ضربه زده است. برای تخلفات در هر مورد، حداکثر جریمه 500000 یوان (74500 دلار) بود.

سرکوب گسترده در بخش فناوری اغلب به قیمت سهام در هنگ کنگ و شانگهای ضربه زده است، اگرچه نشانه هایی که مقامات ممکن است در حال کاهش قیمت باشند باعث افزایش سود در ماه های اخیر شده است.

قبل از زیان سهام علی بابا 70 درصد افزایش یافته بود و Tencent از اواسط مارس 18 درصد رشد داشت.

فرانسیس لون، مدیر سرمایه گذاری و مفسر کهنه کار بازار در هنگ کنگ، گفت: "این افت احتمالا موقتی است. بازار نسبت به افزایش شدید نرخ بهره ایالات متحده محتاط تر بود، اما جریمه های جدید بر آن غلبه کرده است."

او گفت که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا که ترس از قرنطینه های همه گیر بیشتر در شانگهای را افزایش داد، احساسات سرمایه گذاران را نیز متزلزل کرد.

ارسال نظرات
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی