کد خبر: ۲۹۲۶۱
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

وقوع بدبیاری در کارخانه ایلان ماسک

تقویت کننده موشک در کارخانه اسپیس ایکس، حین شلیک آزمایشی آتش گرفت.

به گزارش «نبض فناوری»،  یک موشک تقویت‌کننده که توسط اسپیس‌ایکس ایلان ماسک برای نسل بعدی فضاپیمای استارشیپ آن ساخته شده بود، در جریان شلیک آزمایشی زمینی در روز دوشنبه در تگزاس آتش گرفت و به احتمال زیاد مانعی برای هدف ماسک برای پرتاب استارشیپ به مدار اواخر سال جاری شد.

ماسک پس از انفجار در اوایل شب نمونه اولیه Super Heavy Booster 7 در توییتی نوشت: "بله، این در واقع خوب نیست. تیم در حال ارزیابی آسیب است."

مشخص نیست که چه چیزی باعث این انفجار شد، که پایه موشک را در گلوله ای از شعله و دود شدید فرو برد و به نظر می رسید که دوربین فیلمبرداری را تکان می دهد، اگرچه تقویت کننده همچنان ایستاده بود .

استارشیپ کامل اسپیس ایکس، که در صورت جفت شدن با تقویت کننده فوق سنگین مرحله اول خود، 394 فوت (120 متر) ارتفاع خواهد داشت، نسل بعدی پرتاب کننده این شرکت در مرکز جاه طلبی های ماسک برای مقرون به صرفه تر کردن و عادی کردن سفرهای فضایی انسان است.

اسپیس ایکس به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد انفجار روز دوشنبه پاسخی نداد.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (Faa) نیز در پاسخ به این سوال که آیا این انفجار را بررسی خواهد کرد یا خیر، پاسخی نداد.

در اواخر سال 2020 و اوایل سال 2021، اسپیس‌ایکس چهار نمونه اولیه از خود استارشیپ را در یک سری پرتاب آزمایشی در ارتفاع بالا از دست داد که در آن تلاش‌های فرود برگشتی به انفجار ختم شد. نمونه اولیه استارشیپ سرانجام در ماه مه 2021 یک بازگشت ایمن داشت.

 

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 30 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین بعد از ۳ هفته رکوردی دیگر ثبت کرد
با کنترل از راه دور؛ سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 اردیبهشت 1403 صعود رمزارزهای پیشروی جهان
به دلیل عدم پیروی از مقررات؛ ترکیه گوگل را جریمه کرد
وبگردی