کد خبر: ۲۹۲۸۵
|
۲۲ تير ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۴

دلایل اهمیت سئو سایت برای کسب و کار ها

بسیاری از مدیران کسب و کارها فکر می کنند با داشتن یک وبسایت، فروش آنها چندین برابر می شود این در حالی است که طبق آمار موتورهای جستجو بیش از 50 درصد سایت ها در نتاج گوگل دیده نمی شوند زیرا روی سئو سایت های خود کار نمی کنند یا در صفحات پایین گوگل هستند.

جالب است که بدانید بیش از 70 درصد از کاربران در هنگام سرچ روی 3 لینک اول کلیک می کنند. هنگامی که کاربر در گوگل کار سرچ را انجام داد و وبسایت شما جز 3 رتبه اول گوگل باشد، شما شانس بسیار بالایی برای جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری خود دارید. در ادامه، سئو را تعریف می کنیم و بعد از آن به دلایل اهمیت سئو می پردازیم.

سئو چیست؟

 

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به مجموعه فرآیندهایی که باعث می شود سایت و محتوای شما از طریق موتورهای جستجو نتایج بهتری کسب کند، گفته می شود. سئو فرآیندی است که با انجام دادن 3 عامل سئو داخلی، تکنیکال و خارجی می توان نتیجه بهتری در گوگل کسب کرد که این موضوع تاثیر بسیار مهمی بر روی افزایش ترافیک و فروش شما خواهد داشت.

دلایل اهمیت سئو

دلایل اهمیت سئو سایت برای کسب و کار ها

در حالی که شبکه های اجتماعی، تبلیغات پولی همانند گوگل ادز و سایر پلتفرم ها می توانند برای سایت شما ترافیک بیاورند ولی بیشتر از 50 درصد ترافیک سایت ها از طریق موتورهای جستجو همچون گوگل آورده می شود. طبق پژوهشی که انجام شده بیشتر مردم روی سایت هایی که کار سئو انجام داده اند کلیک می کنند تا سایت هایی که با پلتفرم پولی گوگل ادز به رتبه بالا می رسند.

اگر کار سئو بر روی سایت خود انجام ندهید در معرض از دست دادن مشتریانی هستید که به دنبال محصول یا خدمات شما بوده اند و در صورت نبود برند شما کاربران به سایت هایی که در نتایج گوگل رتبه بهتری دارند مراجعه می کنند. اگر می خواهید با اهمیت سئو برای کسب و کارها بیشتر آشنا شوید می توانید مقاله چرا اهمیت سئو برای کسب و کارهای ایرانی بسیار بالاست را از اینجا بخوانید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با دلایل اهمیت سئو آشنا کنیم:

1.      جستجو ارگانیک

جستجو ارگانیک یکی از اصلی ترین دلایل اهمیت سئو می باشد. زمانی که کار تحقیق کلمات کلیدی را به درستی بر روی سایت خود انجام داده باشید در نتایج گوگل دیده می شوید، که همین موضوع باعث دیده شدن برند و افزایش ترافیک وبسایت شما منجر خواهد شد.

2.      افزایش اعتماد و اعتبار برند

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم بیشتر از 95 درصد افراد روی سایت هایی کلیک می کنند که کار سئو انجام داده اند و این موضوع خود بیانگر اعتماد مردم به سایت هایی است که در حال انجام کار سئو بر روی سایت خود هستند.

یکی از مواردی که باعث افزایش اعتبار برای مجموعه شما می شود تجربه کاربری خوب برای کاربران است. هر چقدر سایت شما برای کاربران باعث تجربه کاربری بهتری شود باعث دیده شدن بهتر برند و همینطور اعتماد و اعتبار بیشتری برای مجموعه شما به خواهد شد.

به غیر از تجربه کاربری خوب دلایل دیگری هم منجر به کسب اعتبار و اعتماد بیشتر برای گوگل خواهد شد:

  • لینک دهی داخلی
  • بهینه سازی عناصر و محتوای سایت
  • پیروی از دستورالعمل های T-A-E

3.      تجربه کاربری

دلایل اهمیت سئو سایت برای کسب و کار ها

همانطور که در بخش قبلی هم به آن اشاره کردیم هر چقدر سایت شما تجربه کاربری بهتری برای کاربران رقم بزند احتمال رتبه گرفتن سایت شما در نتایج گوگل بیشتر می شود. گوگل با آپدیت کردن مداوم الگوریتم های خود یاد گرفته است که تجربه کاربری خوب را از بد تشخیص داده و تجربه کاربری خوب را به یک عنصر اساسی برای موفقیت یک سایت در نظر بگیرد.

به بیان دیگر کاربران زمانی که در گوگل سرچی را انجام می دهند می دانند که دنبال چه محصول یا خدماتی هستند و اگر نتوانند به راحتی به آن خدمات یا محصول دسترسی پیدا کنند این برای سایت شما به یک پوئن منفی تبدیل می شود که می تواند به راحتی باعث تنزل رتبه شما در نتایج گوگل شود.

4.      سئو محلی

سئو محلی بیشتر بر مجموعه هایی مخصوصا کسب و کارهای محلی تمرکز می کند که می خواهند در یک محدوده خاص به ارائه خدمات بپردازند. به عنوان مثال اگر به دنبال شیرینی فروشی در شرق تهران هستید و در گوگل سرچ کنید، گوگل با توجه به موقعیت مکانی نزدیکترین نتیجه را نمایش می دهد.

اگر می خواهید در یک محدوده خاص رتبه بگیرید ابتدا باید در گوگل مپ کسب و کار خود را ثبت کنید و از کاربران خود بخواهید که در گوگل مپ نظرات خود را ثبت کرده و به شما امتیاز بدهند. هر چقدر تعداد نظرات و امتیازات شما بیشتر باشد باعث می شود که در آن منطقه رتبه بهتری نسبت به بقیه کسب و کارها دریافت کنید.

5.      افزایش ترافیک

همانطور که در قسمت افزایش اعتبار و اعتماد هم به آن اشاره کردیم بیشتر کسانی که در گوگل سرچ می کنند روی سایت هایی که کار سئو را انجام داده اند کلیک می کنند. به همین علت داشتن یک استراتژی سئو قدرتمند به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بهتری را کسب کرده و ترافیک بیشتری را نسبت به رقبا بدست آورید.

6.      استراتژی بلند مدت

سئو معمولا کار طولانی است و نتایج آن در بلند مدت مشخص می شود ولی بیشتر کارفرمایان دوست دارند که زود در نتایج گوگل رشد کنند و مشتریان زیادی را کسب کنند بنابراین انتظار برای کسب نتیجه در دراز مدت برای این نوع از کارفرمایان می تواند نا امید کننده باشد.

می توانید سئو را به عنوان یک استراتژی بلند مدت در نظر بگیرید که هر چقدر تلاش و صبر بیشتری داشته باشید؛ نتایج پایدارتری را می توانید کسب کنید و در نتیجه منجر به شناخته شدن بیشتر برند شما می شود.

منابع:

https://www.searchenginejournal.com/why-seo-is-important-for-business/248101/

https://digitalmarketinginstitute.com/blog/what-is-seo-and-why-is-it-important

https://www.semrush.com/blog/importance-of-seo/

https://moz.com/beginners-guide-to-seo/why-search-engine-marketing-is-necessary

https://launchsiteboost.com/blog/reasons-why-seo-is-the-best-business-investment/

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی